Page 37 - Naša pedagoška pot
P. 37
Mojih trideset let na razrednem pouku
vKopru
Dr. Stanko Pelc
Dekan Pedagoške Fakultete
Univerze na Primorskem (2007–2008)
V prispevku predstavljam svoj osebni pogled na zadnjih trideset let izobra-
ževanja učiteljev v Kopru in na svojo vlogo na ustanovi, ki to izobraževanje
izvaja oz. ga je izvajala. Ustanovi, ki je v tem treh desetletjih iz skromne Enote
Oddelka za razredni pouk ljubljanske Pedagoške fakultete zrasla v veliko fa-
kulteto z raznolikimi študijskimi programi. Po številu vpisanih študentov se
danes uvršča pred mariborsko in ne zaostaja prav dosti za svojo nekdanjo
matično fakulteto iz Ljubljane. Nenazadnje pa je tudi največja fakulteta Uni-
verze na Primorskem. Tri desetletja, o katerih tule pišem, sem bil vpet v delo
na obravnavani ustanovi kot visokošolski učitelj za področje družboslovja. A
to ni vse, kar sem počel. Ves čas sem imel poleg učiteljske še številne druge
vloge, od predstojnika Oddelka za razredni pouk in prodekana za študijske
zadevevLjubljanidodanašnjegapredsednikaAkademskegazborafakultete.
Podobno velja tudi za mojo formalno zaposlitev. V času, ko sem delal na Enoti
v Kopru, sem bil seveda zaposlen na ljubljanski fakulteti. Po ustanovitvi Uni-
verze na Primorskem sem se zaposlil na njej in bil najprej matični sodelavec
na Fakulteti za humanistične študije. Kasneje je ta matičnost postopoma pre-
šla z Oddelka za geografijo na Oddelek za razredni pouk na Pedagoški fakul-
teti.
Preden se lotim razkrivanja moje vloge in mojih pogledov, naj na kratko
osvetlim, kako sem se sploh pojavil v zgodbi ustanove, katere petdesetle-
tnico proslavljamo v letu 2024. Menim, da so nekatere stvari, ki se zgodijo,
rezultat sistematičnih prizadevanj, druge pa v veliki meri plod različnih na-
ključij. V mojem primeru je bil zaključek doktorata rezultat prvega, zaposli-
tev v visokem šolstvu pa drugega. Prof. Metod Vojvoda, ki je na Oddelku za
razredni pouk v Ljubljani in na njegovi enoti v Kopru poučeval geografski
del družboslovja, se je namreč odločil za upokojitev, jaz pa sem približno ob
istem času ugotavljal, da kot sveži doktorand potrebujem primerno službo.
Leta 1994, ko je naš visokošolski sistem še nekoliko »dišal« po socializmu, je to
pomenilo, da so na fakulteti lahko zaposlili naslednika profesorja, ki se upo-
kojuje. Ta je prvo leto prevzel tretjino obveznosti, drugo leto dve tretjini in
37