Page 41 - Naša pedagoška pot
P. 41

Mojih trideset let na razrednem pouku v Kopru


             bi pri njih izvajali izredni študij predšolske vzgoje. Kot dekan sem se tako od-
             pravil do Slovenskih Konjic in Ptuja in na podlagi pogovora s tamkajšnjimi
             partnerji predlagal Senatu UP PEF, da razpiše izredni študij na teh dveh loka-
             cijah. Iz previdnosti smo postavili tudi pogoj, da se bo študij izvajal na samo
             eni lokaciji, če prijav ne bo dovolj. A teh je bilo na obeh lokacijah dovolj že
             prvo leto in še dolgo potem. S tem je fakulteta dobila prve in pomembne
             izkušnje z izvajanjem izrednega študija na dislociranih enotah. To je postal
             tudi pomemben in stalen dodatni vir njenega dohodka. Obenem smo takrat
             tudi presegli staro prakso, da pedagoška obveznost na izrednem študiju ne
             more biti upoštevana v okviru redne delovne obveznosti. Prej je namreč ve-
             ljalo, da se delo na izrednem študiju lahko plačuje le na podlagi avtorskih in
             podjemnih pogodb.
               Ker kratkoročno izredni študij ni mogel razrešiti finančnih težav fakultete,
             je bilo nujno pridobiti manjkajoča sredstva za pokritje izgube. Da ta ne bi
             še naprej skokovito naraščala, sva se z dekanom novoustanovljene Fakul-
             tete za matematiko, naravoslovje in tehnologijo prof. Draganom Marušičem
             dogovorila, da njegova fakulteta prevzame vse stroške za izvajanje strokov-
             nih predmetov za študente matematike in računalništva, splošne pedagoške
             predmete pa so po novem poslušali skupaj s študenti razrednega pouka.
               Ministrstvo je univerzi končno tudi zagotovilo težko pričakovana dodatna
             sredstva, ki naj bi bila namenjena v prvi vrsti naši fakulteti, a ni bilo nikjer iz-
             recno zapisano, da so to sredstva za Pedagoško fakulteto. Z njimi je tako raz-
             polagala univerza. Ker zagotovila, da bomo denar dobili, ni bilo, sem pripravil
             krizni scenarij, po katerem bi minimalno skrčili število kontaktnih ur, učitelji
             pa bi izpadle obveznosti v glavnem nadomestili z izvajanjem izrednega štu-
             dija in tako obdržali približno enako pedagoško obremenitev, kot so jo imeli
             prej.
               A na senatu fakultete predlog ni bil sprejet. Zato sem takratnemu rektorju
             napisal, da od njega pričakujem, da univerza fakulteti pred začetkom študij-
             skegaletazagotovipotrebnasredstvazaizvedbo študijskih programov, kerv
             nasprotnem ne morem zagotoviti normalnega izvajanja študijskega procesa,
             kar posledično pomeni, da tudi funkcije dekana ne morem ustrezno opra-
             vljati. Toje razumel kotmojo odstopnoizjavo inmi odgovoril,darazmišlja,
             da bi jo sprejel. Prav dolg njegov razmislek ni bil in kmalu je bila za vršilko
             dolžnosti dekanje imenovana prof. Mara Cotič.

             Moje delo na fakulteti v obdobju razvoja in rasti
             Fakulteta se je potem kmalu finančno stabilizirala, a ne na račun ustreznega
             financiranja s strani države (univerze), pač pa predvsem na podlagi lastnih


                                                                             41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46