Page 40 - Naša pedagoška pot
P. 40

Dr. Stanko Pelc














                                                                Podelitev diplom v letu
                                                                2007: rektor UP dr. Rado
                                                                Bohinc in dekan UP PEF
                                                                dr. Stanko Pelc


                  si je nabrala za skoraj četrt milijona evrov dolgov. Razlog je bil, kolikor mi
                  je znano, da se je spremenil način financiranja visokega šolstva. Od nekda-
                  nje centralne evidence vseh visokošolskih učiteljev in sodelavcev, za katerih
                  plačejeposkrbela država,neglede na to,nakateriuniverzioz. fakulteti so
                  delali, se je prešlo na financiranje v celotnem znesku za posamezno visoko-
                  šolsko ustanovo v skladu s kriteriji. Glavna med temi sta bila število vpisanih
                  študentov in število diplomantov. Nova koprska fakulteta je v izhodišču do-
                  bila premalo denarja za izvajanje študija, ker ob »osamosvojitvi«, tako mi je
                  bilo rečeno,ni»imela« nobenega diplomanta.Vsi,kisoštudirali vKopru,so
                  bili namreč diplomanti Pedagoške fakultete v Ljubljani, saj so dobili diplom-
                  sko listino ljubljanske univerze. Tako je bilo treba študij v Kopru izvajati z bi-
                  stveno manj sredstvi kot v Ljubljani, stroški na skupino študentov pa so bili
                  enaki. Poleg tega so bili stroški izvajanja študija za peščico študentov mate-
                  matike in računalništva izjemno visoki, saj se je vse splošne pedagoške pred-
                  mete zanje izvajalo posebej.
                    Ko se je bilo treba odločati, katerega od računov moramo plačati takoj, s
                  katerim pa lahko še malo zamujamo, ko smo razmišljali, kje in od koga na-
                  jeti posojilo za zagotavljanje likvidnosti, mi je postalo jasno, da sem v bistvu
                  neke vrste krizni manager, ki klesti stroške, kjer je le mogoče. A ko smo se od-
                  povedali vsemu nenujnemu, je ostalo samo še dvoje: ali dobiti več denarja
                  ali pa krčiti število kontaktnih ur. Za več denarja je bilo treba na ministrstvo.
                  Tam so sicer priznali, da se zavedajo nastale napake, a so tudi jasno povedali,
                  da se tega ne da več popraviti. So pa obljubili, da bodo poskušali zagotoviti
                  dodatna sredstva; kdaj in kako, je ostalo odprto. Drug možni vir, ki kratko-
                  ročno sicer ni mogel prinesti rešitve, dolgoročno pa precej verjetno, je bil
                  izredni študij. Fakulteta je imela kar nekaj prošenj delavskih univerz in po-
                  dobnih izobraževalnih ustanov z različnih koncev Slovenije, ki so želele, da


                  40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45