Page 69 - Naša pedagoška pot
P. 69
Moj pogled na proces nastajanja študijskega programa Inkluzivna pedagogika
– Metodika vzgoje in izobraževanja nadarjenih in talentiranih (dr. Tina Vr-
šnik Perše, Pedagoški inštitut Ljubljana);
– Metodika dela z otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami (dr. Ivo
Škoflek, UL PEF);
– Metodika individualizacije vzgoje in izobraževanja (dr. Majda Končar,
UL PEF);
– Poklica orientacija in poklicno izobraževanje drugačnih otrok (dr. Janko
Muršak, UL FF);
– Socialna integracija in podporne oblike (dr. Božidar Opara, UP PEF);
– Pravno varstvo drugačnih otrok (dr. Alenka Šelih, UL Pravna fakulteta);
– Delo s starši – starši kot partnerji (dr. Egidija Novljan, UL PEF).
Kasneje smo razmišljali tudi o učnem predmetu Duševno zdravje in psiho-
terapija, katerega nosilec bi bil dr. Andrej Marušič, a nam slednjega ni uspelo
pritegniti k našemu programu.
Okvirni osnutek programa smo že naslednji mesec, natančneje 7. marca
2008, predstavili na Senatu UP PEF. Povedali smo še, da bomo naredili pri-
merjavo treh primerljivih programov iz različnih držav, tj. Velike Britanije (MA
in Special and Inclusive Education, Roehampton University, School of Edu-
cation, London); Italije (Pedagogista della marginalità e della disabilità, Uni-
versitàdiMacerata,FacoltàdiScienzedellaFormazione,Macerata)inHrvaške
(Edukacijska rehabilitacija, Sveučilište u Zagrebu, Edukacijsko-rehabilitacijski
fakultet,Zagreb).Recenzijeoz.ekspertnamnenjapanajbipripravilislovenski
strokovnjaki s tega področja: red. prof. dr. Miran Čuk (UL PEF), doc. dr. Majda
Končar (UL PEF) ter doc. dr. Stanislav Košir (UL PEF). Kasneje je kot recen-
zentka programa s koristnimi priporočili in napotki sodelovala še red. prof.
dr. Majda Schmidt (UM PF).
Na senatu smo še dodali, da smo v fazi izdelave programa in da zbiramo
učne načrte, nosilce ter različna potrebna potrdila. Dveletni magistrski pro-
gram pa smo že naslovili kot IP in navedli, da naj bi imel vsak letnik 60 kredi-
tnih točk (KT).
Program Inkluzivna pedagogika (IP)
V vlogi za pridobitev soglasja k študijskemu programu 2. stopnje IP UP PEF
smo za potrebe akreditacije študijskega programa navedli, da je program
pripravila UP PEF, da pa v njem sodelujejo tudi profesorji z UL, UM in Uni-
verze v Zagrebu. Zapisali smo, da smo mnenja recenzentov upoštevali glede
na možnosti (npr. dopolnili bibliografske podatke nosilcev predmetov, do-
dali dokazila o izpolnjevanju pogojev za izvedbo praktičnega usposabljanja,
69