Page 71 - Naša pedagoška pot
P. 71

Moj pogled na proces nastajanja študijskega programa Inkluzivna pedagogika


                – Metode dela z otroki s čustvenimi in vedenjskimi motnjami (dr. Ivan
                  Škoflek, UL PEF);
                – Metode dela z gluhimi, naglušnimi in z osebami z govorno-jezikovnimi
                  motnjami (dr. Doroteja Jelenc, UL PEF);
                – Socialna integracija in podporne oblike (dr. Božidar Opara, UP PEF);
                – Metode dela z otroki z znižanimi učnimi sposobnostmi in otroki z uč-
                  nimi težavami (dr. Božidar Opara, UP PEF);
                – Metode dela z nadarjenimi in talentiranimi (dr. Milena Ivanuš Grmek,
                  UM PF);
                – Metode dela s slepimi in slabovidnimi (dr. Mira Oberman Babić, Uni-
                  verza v Zagrebu);
                – Individualizacija vzgoje in izobraževanja (dr. Božidar Opara, UP PEF);
                – Partnerstvo s starši in okoljem (dr. Tatjana Vonta, UP PEF).

               Izbirne predmete naj bi študent po lastnem izboru izbiral iz nabora notra-
             njih izbirnih predmetov, tj. predmetov znotraj študijskega programa, ali med
             zunanjimi izbirnimi predmeti v okviru stroke pa tudi izven nje v različnih štu-
             dijskih programih.
               Predmetnik 2. letnika je vključeval tri obvezne predmete, en (tretji) izbirni
             predmet, tritedensko prakso in magistrsko delo.
               Obvezni predmeti 2. letnika in nosilci so bili:

                – Poklicna orientacija in poklicno izobraževanje drugačnih otrok (dr. Bo-
                  židar Opara, UP PEF);
                – Znakovni jezik (dr. Božidar Opara, UP PEF);
                – Raziskovanje inkluzije (dr. Majda Cencič, UP PEF).

               Pri nosilcih je izstopalo ime dr. Božidarja Opare, ki je bil edini strokovnjak
             za to področje na UP PEF, zato smo morali in uspeli pritegnili še druge stro-
             kovnjake z drugih univerz.
               V začetku smo navedli šest notranjih izbirnih predmetov:

                – Položaj mladih v družbi tveganja;
                – Motorična obravnava otrok s posebnostmi v razvoju;
                – Pozitivna psihologija;
                – Uporaba računalnika pri pouku otrok s posebnimi potrebami;
                – Prilagojene vsebine gibalne/športne aktivnosti;
                – Gibanje in komunikacija.

               Nabor notranjih izbirnih predmetov se je nato širil.


                                                                             71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76