Page 68 - Naša pedagoška pot
P. 68

Dr. Majda Cencič


                  Felda nas je usmerjal pri strukturi programa, dr. Mara Cotič pa je poskrbela,
                  da smo dobili dovolj potrdil o možnosti zaposlitve po končanem študiju. Za
                  ustrezno odpošiljanje različnih dopisov je poskrbela Orijana Gregorič. Kori-
                  stni so bili še različni neformalni pogovori s kolegicami in kolegi, od katerih
                  smo prejeli marsikateri napotek ali informacijo. Za našo skupino bi parafrazi-
                  rala misel, ki sem jo zasledila v knjigi Marlo Morgan z naslovom Imenovali so
                  jo Dvoje src (Nova Gorica: Eno, 1996) v kateri piše, da človek ne tke mreže, saj
                  je le nitka v njej, in kar naredi mreži, naredi sebi.
                    Z osnutkom programa smo začeli na prvem sestanku, februarja 2008. Raz-
                  mišljali smo o utemeljitvi programa, kompetencah, vsebini, predmetih in po-
                  tencialnih nosilcih novih učnih predmetov. Program smo naslovili Pedago-
                  gika drugačnih otrok. (Mislim, da nas je na nekem neformalnem pogovoru
                  dr. Sonja Rutar preusmerila na današnji naslov programa, Inkluzivna peda-
                  gogika (IP).)
                    Program smo načrtovali kot nadgradnjo in nadaljevanje študijskega pro-
                  grama 1. stopnje, ki je imel naslov Edukacijske vede. Program 1. stopnje je
                  bil zasnovan zelo splošno, široko, družboslovno in pedagoško-psihološko, 2.
                  stopnja pa bi bila specifičnejša, ožje usmerjena in bi izhajala iz potreb prakse
                  po široko usposobljenem strokovnjaku za delo z različnimi skupinami otrok.
                  Utemeljevali smo, da je program tudi odraz prakse in da izhaja iz potreb uči-
                  teljev ter vzgojiteljev, ki se vsakodnevno srečujejo z otroki, »ki jim niso kos«,
                  saj jim primanjkuje znanja, spretnosti oz. kompetenc s področja dela z otroki,
                  ki se drugače obnašajo, reagirajo, imajo drugačne sposobnosti ali družinsko
                  in kulturno okolje.
                    V prvem osnutku programa smo že opredelili delovna področja, delovne
                  naloge in zaposlitev bodočih magistrov IP. Oblikovali smo celo osnutek pred-
                  metnika z učnimi predmeti ter imenovali možne nosilce učnih predmetov, ki
                  so bili večinoma z drugih univerz in fakultet, saj je bil dr. Božidar Opara na UP
                  takrat edini habilitirani profesor za to področje.
                    Kot zanimivost navajamprvi osnutek predmetnikasstrokovnimi predmeti,
                  ki so vključevali predvsem nekatere specialne didaktike oz. metodike za delo
                  z različnimi skupinami otrok s posebnimi predmeti in potencialne nosilce, ki
                  smo jih najprej evidentirali:

                     – Metodika dela s slepimi in slabovidnimi (dr. Darja Grum, UL FF);
                     – Metodika dela z gluhimi, naglušnimi in govorno jezikovnimi motnjami
                       (dr. Stane Košir, UL PEF);
                     – Metodika dela z otroci z znižanimi učnimi sposobnostmi in otroci z uč-
                       nimi težavami (mag. Marko Strle);


                  68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73