Page 67 - Naša pedagoška pot
P. 67
Moj pogled na proces nastajanja
študijskega programa Inkluzivna
pedagogika
Dr. Majda Cencič
Upokojena profesorica
Z Oddelkom za razredni pouk Pedagoške akademije v Kopru sem začela so-
delovati v študijskem letu 1987/1988, ko so vpisali prve študente visokošol-
skega študija za razredni pouk. V tem študijskem letu sem postala tudi asi-
stentka za didaktiko prof. dr. Francetu Strmčniku, ki je vodil predavanja. Od
študijskegaleta2005/2006pasemprekinilazaposlitevnaUniverzivLjubljani,
Pedagoški fakulteti (UL PEF) in se zaposlila za polni delovni čas le na Univerzi
na Primorskem, Pedagoški fakulteti (UP PEF) kot docentka za predmeta Pe-
dagoška metodologija in Didaktika. Tako bi lahko obudila spomin na marsi-
katero dogajanje na ustanovi za usposabljanje slovenskih učiteljev v Kopru,
ki ima dolgo tradicijo, saj sega v obdobje Avstro-Ogrske.
Usmerila pa sem se v nastajanje študijskega programa, ki je bil, če se ne
motim, zasnovan kot prvi v Sloveniji. Vsak, ki je sodeloval pri nastajanju pro-
grama, ima svoje spomine, poglede in izkušnje na ta proces, zato podajam
svoj pogled, ki sem ga dopolnila z nekaterimi še shranjenimi podatki.
Začetki
Evripidu pripisujejo pregovor (če ga parafraziram), da ni nič težjega kot zače-
tek, a kaj je osnovnejšega kot dober začetek? Glede na pregovor lahko zapi-
šem, da je nov dveletni bolonjski študijski program 2. stopnje začel nastajati
pod dekanom dr. Stankom Pelcem, dokončno pa je nastal pod dekanstvom
dr. Mare Cotič. Pri načrtovanju in pripravi novega pedagoškega študijskega
programa druge stopnje ter pri pisanju vloge za pridobitev soglasja zanj in
za njegovo akreditacijo nas je sodelovala manjša skupina sodelavcev, ki smo
bili imenovani na seji Senata UP PEF 5. oktobra 2007. Iz te skupine bi izposta-
vila glavnega strokovnjaka tega področja, doc. dr. Božidarja Oparo, ki se mu
res iskreno zahvaljujem za usmerjanje, strokovne napotke, stalno podporo in
nato promoviranje novega študijskega programa, ki je bil meni, kot koordi-
natorici programa, popolna neznanka. Aktivno sta pri oblikovanju programa
sodelovali tudi mladi kolegici, dr. Anja Zorman in dr. Maja Mezgec. Dr. Darjo
67