Page 75 - Naša pedagoška pot
P. 75
Prve profesorice razrednega pouka
na Tržaškem
Majda Mihačič, Tiziana Križmančič in Kristina Kovačič
Italijanska vlada je 26. julija 1996 sprejela odlok o uvedbi univerzitetne izo-
brazbe učiteljev. S tem ukrepom je v bistvu izpolnila določila zakona iz leta
1990. Ta je namreč predvideval, da bi morala vlada uvesti nove didaktične
prijeme v roku dveh let, vendar se je ta zavlekel še za štiri leta.
Medtem pa šolniki na šolah s slovenskim učnim jezikom rok nismo držali
križem.Sindikat slovenskešolevItaliji ježepredsprejetjemodlokaspodbujal
učitelje slovenskih šol, da se univerzitetno izobražujemo.
V 80. letih je v Novi Gorici za izobraževanje učiteljev skrbela Pedagoška
akademija ljubljanske univerze z oddelkom triletnega študija ob delu. Sin-
dikat slovenske šole v Gorici je sprožil pobudo za študij goriških slovenskih
učiteljev na Pedagoški akademiji, saj vsem, ki nam je slovenska šola pri srcu,
ni bilo vseeno, na kateri stopnji kakovostne lestvice se nahaja naše šolstvo.
Sindikat je tako stopil v stik z novogoriško enoto Zavoda za šolstvo, v marcu
1984 obiskal Pedagoško akademijo v Ljubljani in v naslednjem šolskem letu
je stekel študij za zamejske učitelje.
Leta 1986 sta pedagoški svetovalec za slovenske šole na Tržaškem prof.
Silvo Fatur in koprska enota Pedagoške akademije enako pobudo sprožila
pri tržaškem tajništvu Sindikata slovenske šole. Skupina 35 učiteljic in vzgoji-
teljic je z navdušenjem sprejela izziv in se tako vpisala na višješolski študij ob
delu na Pedagoški akademiji – smer Razredni pouk. S tem je slovenska na-
rodna skupnost v Italiji prehitela prizadevanja Italije, da se vključi v evropski
koncept izobraževanja učiteljev.
Študij je za študentke ob delu predstavljal nemalo težav in naporov. Vr-
stila so se številna predavanja, seveda v popoldanskem času, po večurnem
delu z učenci. Enako so potekale številne vaje, prakse in izpiti. Na začetku
so bila predavanja organizirana na Učiteljišču A. M. Slomška v Trstu. V nasle-
dnjih letih pa slovenska univerza ni dobila več dovoljenja za delovanje na Tr-
žaškem.Tako ještudentkečakaladodatnaobremenitevstem,daso sepreda-
vanja premaknila v prostore Pedagoške akademije v Koper. Tudi vaje in izpiti
so bili v prostorih akademije, hospitacije in delovna praksa pa na šolah ko-
prskega območja. Študentke smo sledile mnogim inovativnim pedagoškim
vsebinam in se strokovno usposabljale na vseh področjih, ki jih zahteva delo
75