Page 119 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 119

5




             5  Uporaba in izvajanje izštevank

                  v praksi – raziskava











                  Učitelj in vzgojitelj morata biti igralca – umetnika vodenja
                  vzgojno-izobraževalnega procesa.
                  Slosar (2000, str. 13)










             Izvajanje izštevank je ena izmed glasbenih dejavnosti, ki jih izvajamo v peda-
             goškem procesu. Namen raziskave je bil preučiti, kako so izštevanke (ljudske
             in avtorske) zastopane v izvedbi glasbenih in drugih dejavnostih. Cilj raziska-
             ve je bil ugotoviti, kakšno stališče imajo vzgojiteljice in vzgojitelji do pomena
             izštevank za otrokov celostni ter glasbeni razvoj. Pri tem nas je zanimalo, ka-
             tere oblike ritmičnega dela in glasbene dejavnosti najpogosteje uporabljajo
             pri izvajanju izštevank v pedagoškem procesu.
               Glede na opredelitev namena in ciljev raziskave smo si zastavili naslednje
             hipoteze:
               H1: Vzgojiteljice in vzgojitelji se pri izvajanju glasbenih dejavnosti zavedajo
             pomembnosti izštevank za otrokov glasbeni razvoj.
               H2: Vzgojiteljice in vzgojitelji pri izvajanju glasbenih dejavnosti ob izreka-
             nju izštevanke najpogosteje igrajo z lastnimi in ritmičnimi glasbili.
               H3: Vzgojiteljice in vzgojitelji pri izvajanju glasbenih dejavnosti najpogo-
             steje uporabijo merjenje izštevanke z gibi roke.
               V okviru kvantitativne raziskave smo podatke zbrali s pomočjo spletnega
             vprašalnika. Vprašalnik je bil anonimen in za reševanje na voljo od februarja
             do aprila 2024. V raziskavo je bilo vključenih 163 naključno izbranih vzgoji-
             teljic in vzgojiteljev slovenskih vrtcev (od tega devet vzgojiteljev). Vključe-
             ne v raziskavo smo spraševali po njihovem stališču do pomena izštevank za




                                                                            119
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124