Page 119 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 119
5
5 Uporaba in izvajanje izštevank
v praksi – raziskava
Učitelj in vzgojitelj morata biti igralca – umetnika vodenja
vzgojno-izobraževalnega procesa.
Slosar (2000, str. 13)
Izvajanje izštevank je ena izmed glasbenih dejavnosti, ki jih izvajamo v peda-
goškem procesu. Namen raziskave je bil preučiti, kako so izštevanke (ljudske
in avtorske) zastopane v izvedbi glasbenih in drugih dejavnostih. Cilj raziska-
ve je bil ugotoviti, kakšno stališče imajo vzgojiteljice in vzgojitelji do pomena
izštevank za otrokov celostni ter glasbeni razvoj. Pri tem nas je zanimalo, ka-
tere oblike ritmičnega dela in glasbene dejavnosti najpogosteje uporabljajo
pri izvajanju izštevank v pedagoškem procesu.
Glede na opredelitev namena in ciljev raziskave smo si zastavili naslednje
hipoteze:
H1: Vzgojiteljice in vzgojitelji se pri izvajanju glasbenih dejavnosti zavedajo
pomembnosti izštevank za otrokov glasbeni razvoj.
H2: Vzgojiteljice in vzgojitelji pri izvajanju glasbenih dejavnosti ob izreka-
nju izštevanke najpogosteje igrajo z lastnimi in ritmičnimi glasbili.
H3: Vzgojiteljice in vzgojitelji pri izvajanju glasbenih dejavnosti najpogo-
steje uporabijo merjenje izštevanke z gibi roke.
V okviru kvantitativne raziskave smo podatke zbrali s pomočjo spletnega
vprašalnika. Vprašalnik je bil anonimen in za reševanje na voljo od februarja
do aprila 2024. V raziskavo je bilo vključenih 163 naključno izbranih vzgoji-
teljic in vzgojiteljev slovenskih vrtcev (od tega devet vzgojiteljev). Vključe-
ne v raziskavo smo spraševali po njihovem stališču do pomena izštevank za
119