Page 121 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 121
Uporaba in izvajanje izštevank v praksi – raziskava
oblike ritmičnega dela in glasbenih dejavnosti se najpogosteje uporabljajo
pri izvajanju izštevank v pedagoškem procesu. Rezultati naše raziskave po-
trjujejo, da večina vključenih v raziskavo priznava pomembnost izštevank za
otrokov celostni razvoj. Vzgojitelji in vzgojiteljice najpogosteje uporabljajo
ritmično izreko besedila pri izvajanju izštevank, medtem ko manj uporablja-
jo spremljavo z otroškimi ljudskimi glasbili. Izpostavljamo, da je spodbujanje
glasbenega razvoja otrok izjemnega pomena, za kar vzgojitelji potrebujejo
strokovno znanje, ki pa je včasih pomanjkljivo. Raziskava je razkrila, da je upo-
raba oblik ritmičnega dela različna in jih vzgojitelji in vzgojiteljice uporabljajo
le v manjši meri ter le nekatere glede na svoje strokovno znanje. Vključeva-
nje takšnih pristopov v pedagoški proces lahko bistveno prispeva k bogatitvi
otrokove glasbene izkušnje in celostnemu razvoju.
Z opravljeno raziskavo želimo razširiti razumevanje o uporabi ritmičnih
besedil – izštevank ter njihov pomen za otrokov glasbeni razvoj. S tem že-
limo omogočili bolj premišljeno in učinkovitejšo uporabo različnih oblik rit-
mičnega dela v predšolskem okolju, kar bo koristilo tako strokovnjakom na
področju vzgoje, staršem, otrokom kot vsem, ki svoje znanje dopolnjujejo z
uporabo in izvajanjem ritmičnih besedil.
121