Page 121 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 121

Uporaba in izvajanje izštevank v praksi – raziskava

             oblike ritmičnega dela in glasbenih dejavnosti se najpogosteje uporabljajo
             pri izvajanju izštevank v pedagoškem procesu. Rezultati naše raziskave po-
             trjujejo, da večina vključenih v raziskavo priznava pomembnost izštevank za
             otrokov celostni razvoj. Vzgojitelji in vzgojiteljice najpogosteje uporabljajo
             ritmično izreko besedila pri izvajanju izštevank, medtem ko manj uporablja-
             jo spremljavo z otroškimi ljudskimi glasbili. Izpostavljamo, da je spodbujanje
             glasbenega razvoja otrok izjemnega pomena, za kar vzgojitelji potrebujejo
             strokovno znanje, ki pa je včasih pomanjkljivo. Raziskava je razkrila, da je upo-
             raba oblik ritmičnega dela različna in jih vzgojitelji in vzgojiteljice uporabljajo
             le v manjši meri ter le nekatere glede na svoje strokovno znanje. Vključeva-
             nje takšnih pristopov v pedagoški proces lahko bistveno prispeva k bogatitvi
             otrokove glasbene izkušnje in celostnemu razvoju.
               Z opravljeno raziskavo želimo razširiti razumevanje o uporabi ritmičnih
             besedil – izštevank ter njihov pomen za otrokov glasbeni razvoj. S tem že-
             limo omogočili bolj premišljeno in učinkovitejšo uporabo različnih oblik rit-
             mičnega dela v predšolskem okolju, kar bo koristilo tako strokovnjakom na
             področju vzgoje, staršem, otrokom kot vsem, ki svoje znanje dopolnjujejo z
             uporabo in izvajanjem ritmičnih besedil.






































                                                                            121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126