Page 9 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 9

1




             1  Uvod











                  Brez glasbe bi bilo življenje ena sama napaka.
                  Nietzsche (v Gabrijan, 2021)










             Glasba je vsakodnevna spremljevalka človeka od rojstva do smrti. Z njo se
             srečujemo ob različnih priložnostih in v procesu izobraževanja. Dotakne se
             nas na poseben način, zato jo različno sprejemamo in doživljamo. Ustvarjalci,
             skladatelji in pesniki, preprosti delovni ljudje in otroci, so ustvarjali glasbeno
             bogastvo preteklosti in sedanjosti ter še ustvarjajo kulturne vrednote, ki so
             nam Slovencem v ponos in nas istovetijo z najkulturnejšimi narodi sveta.
             Med njimi je tudi slovenska ljudska pesem, ki je del naše zemlje, našega živ-
             ljenja, del slovenske kulturne dediščine, del naše kulturne sedanjosti in pri-
             hodnosti. Kot pravi Zmaga Kumer (1996), moraš ljudsko pesem doživeti, da
             jo lahko vzljubiš, doživiš pa le, če jo  znaš poslušati s preprostim srcem. Pisati
             o tem je izziv vsem, ki so to tematiko ustvarjali, jo izvajali in ohranjali do da-
             našnjih dni.
               Tema monografije so izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem
             procesu, ki jih izvajamo v predšolskem, osnovnošolskem obdobju, v glasbeni
             šoli, v srednjih strokovnih šolah pa vse do fakultete. Posebna pozornost je
             namenjena ohranjanju slovenske kulturne dediščine, ki pri vseh narodih velja
             za neizmerno bogastvo. Z njim nas nagovori glasba, ki z notnimi zapisi dopol-
             njuje teoretične ugotovitve in predstavlja pomemben vir glasbene literature
             za otroke, vzgojitelje, učitelje pa tudi za tiste, ki svoje znanje radi dopolnjujejo
             z različnimi pristopi uporabe in izvajanja izštevank.
               Namen strokovne obravnave opisane tematike je analizirati, predstaviti in
             utemeljiti pomen izbranih izštevank ob izvajanju različnih oblik ritmičnega
             dela skozi glasbene dejavnosti na različnih ravneh zahtevnosti, ob tem pa



                                                                             9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14