Page 10 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 10

Uvod

                  upoštevati otrokov celostni razvoj na področju glasbenih sposobnosti in
                  spretnosti.
                    Besedilo je razdeljeno na šest poglavij. Uvodnemu poglavju sledi drugo,
                  namenjeno pregledu razvoja otrokovih glasbenih sposobnosti na področju
                  ritmičnega, melodičnega in harmonskega posluha.
                    Tretje poglavje obravnava razvoj glasbenih spretnosti. Pri tem izpostavlja-
                  mo petje kot najpogostejšo glasbeno dejavnost, oblikovanje pevskega glasu
                  in igranje na glasbila, s katerimi poustvarjamo glasbene vsebine.
                    V četrtem poglavju podrobno analiziramo značilnosti slovenske ljudske
                  pesmi, ki je najtesneje povezana z materinščino, saj njena melodika in ritmika
                  ustrezata ljudskemu umetnostnemu čutu. Ob tem izpostavljamo značilnosti
                  ljudske pesmi z melodijo in ljudske pesmi brez melodije, pri kateri podrobno
                  predstavimo slovenske ljudske in avtorske izštevanke. Glede na izbor ljudskih
                  pesmi brez melodije – izštevank preko primerov navajamo oblike ritmičnega
                  dela z uporabo le-teh. Sledi podpoglavje s primeri slovenskih in tujih ljudskih
                  ter avtorskih izštevank, pri čemer se posvetimo različnim načinom izvajanja
                  izštevank (izrekanje, igranje in spremljava z lastnimi/telesnimi, ritmičnimi,
                  Orffovimi, improviziranimi glasbili in zvočili) ter oblikovanja glasbenih ob-
                  lik (rondo, kánon). Obsežen je izbor besedil slovenskih ljudskih in avtorskih
                  izštevank ter ljudskih izštevank iz držav, ki mejijo na slovensko ozemlje (hr-
                  vaške,  italijanske, avstrijske in  madžarske izštevanke). Poglavje  zaključuje
                  preglednica uglasbljenih izštevank slovenskih avtorjev, ki je namenjena kot
                  pripomoček k učnemu gradivu o izvajanju izštevank v pedagoškem procesu.
                    V petem poglavju predstavljamo raziskavo o izštevankah v pedagoškem
                  procesu (v vrtcu). V raziskavi sta nas zanimala stališče vzgojiteljic in vzgojite-
                  ljev o pomenu izštevank za otrokov celostni glasbeni razvoj ter uporaba izšte-
                  vank v glasbenih dejavnostih in oblikah ritmičnega dela, ki so najpogosteje
                  zastopane v glasbenem poustvarjanju.
                    V zadnjem, šestem poglavju predstavljamo možnosti povezovanja vsebin
                  likovne  umetnosti  glasbe  in  jezika  v  pedagoškem  procesu.  Izpostavljamo
                  medpodročno povezovanje omenjenih vsebin in medkulturnost kot eno iz-
                  med področij, s katerim se srečujemo v današnjem času.
                    Znanstvena monografija je namenjena vzgojiteljem, učiteljem, staršem in
                  otrokom, ki se v današnjem času srečujejo s slovensko kulturno dediščino ter
                  dediščino, ki nam jo prinašajo ljudje različnih narodnosti. Naši predhodniki so
                  jo skrbno širili in ohranjali skozi ustno ter pisno izročilo, zato je prav, da jo tudi
                  mi ohranjamo za prihodnost naših otrok, v tem primeru s pomočjo izvedbe
                  dejavnosti na področju glasbene umetnosti.




                  10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15