Page 11 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 11

2




             2  Razvoj glasbenih sposobnosti











                  Najbogatejši otrok je siromašen
                  brez glasbene vzgoje.
                  Evripid (v Klemše, 2008, str. 16)










             Glasbeni razvoj je kompleksen proces z izrazitimi individualnimi razlikami
             med posamezniki. Odvisen je od različnih dejavnikov, podobno kot razvoj
             otrokovega mišljenja (Slosar, 1995a). Ko govorimo o razvoju glasbenih spo-
             sobnosti, se nanašamo na razvoj osnovnih glasbenih sposobnosti, kot sta rit-
             mični in melodični posluh, pa tudi razvoj višjih sposobnosti, kot so harmonski
             posluh, analitično poslušanje in estetsko oblikovanje ter vrednotenje (Denac,
             2012). Opisovanje splošnih stopenj otrokovega glasbenega razvoja po biolo-
             ških starostnih obdobjih je izjemno težko. Določitev natančnega časa, kdaj se
             pri otroku razvije posamezna glasbena sposobnost, je prav tako nemogoče,
             zato teorije o razvoju stopenj in faz otrokovih glasbenih sposobnosti predsta-
             vljajo zgolj okvir (Denac, 2012; Slosar, 1995a).
               Glasbeni napredek otroka je odvisen tako od genetskih predispozicij kot
             tudi od vpliva zvočnega okolja, zato se lahko otrokova prirojena nadarjenost
             razvije ali zatre v odvisnosti od glasbeno spodbudnega okolja, pri čemer ge-
             netika določa meje tega razvoja. Pomembno je, da otroci v zgodnjih letih
             prejmejo bogate in raznolike zvočne dražljaje ter številne priložnosti za glas-
             beno izražanje. Poleg genetike in okolja pa je pomembno tudi aktivno sode-
             lovanje v otrokovih glasbenih dejavnostih, ki omogoča razvoj predispozicij v
             dejanske glasbene sposobnosti, tako osnovne glasbene sposobnosti, kot sta
             melodični in ritmični posluh, kot višje ravni sposobnosti, kot so harmonski
             posluh, analitično poslušanje ter estetsko oblikovanje in vrednotenje (Denac,
             2002; Sicherl-Kafol, 2001a; Welch, 1998).



                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16