Page 79 - Učilnica za življenje
P. 79

Učenje na prostem v očeh študentov predšolske vzgoje


             učujejo na prostem (Schmidt, 1996). Da bi pridobili izkušnje in povratne infor-
             macije, morajo imeti priložnosti za poučevanje in interakcijo z otroki v oko-
             ljih, podobnih tistim, v katerih bodo poučevali (Tschannen-Moran idr., 1998).
             Zato je zelo pomembno, da študenti v času študija pridobijo čim več znanja
             in konkretnih izkušenj z učenjem na prostem.


             Sklepi
             Učinkovita vzgoja in izobraževanje v vrtcu sta namenjena podpori otroko-
             vega telesnega, kognitivnega, čustvenega in duševnega razvoja, ob zagota-
             vljanju priložnosti, ki spodbujajo razumevanje okolice ter razvijajo domišljijo,
             komunikacijske spretnosti, ustvarjalno in kritično mišljenje. Eden od drago-
             cenih pristopov v predšolskem izobraževanju je učenje na prostem, ki poleg
             številnih prednosti za celostni razvoj otrok igra ključno vlogo pri izobraže-
             vanju za trajnostni razvoj, saj omogoča neposredne izkušnje z naravo, spod-
             buja trajnostno mišljenje in vedenje ter povečuje okoljsko zavest. Otroci, ki
             preživijo več časa v naravi, razvijajo globlje razumevanje in spoštovanje do
             okolja, zato si je treba prizadevati za vključevanje več dejavnosti na prostem.
             Za uspešno implementacijo takšnih praks so ključni razumevanje in podpora
             s strani pedagoškega osebja ter ustrezna priprava bodočih vzgojiteljev. Zato
             je pomembno, da študente že v času študija seznanimo s pomenom učenja
             na prostem in z organizacijo le-tega. Najučinkovitejši način, kako študente
             prepričati o vrednosti tovrstnega učenja, je, da ga preizkusijo sami.
               Cilj raziskave, ki je bila predstavljena v tem prispevku, je bil pridobiti vpo-
             gled v razmišljanje bodočih vzgojiteljev o učenju na prostem. Ugotovili smo,
             da se študenti predšolske vzgoje zavedajo številnih prednosti tovrstnega
             učenja, kot so učenje skozi izkušnjo, stik z naravo, svež zrak, izboljšanje gibal-
             nih spretnosti, pozitiven vpliv na zdravje ter večja sproščenost in motivacija
             otrok. Največjo prednost učenja na prostem so sodelujoči pripisali pove-
             zovanju otrok z naravnim okoljem in spodbujanju veččutnega učenja. Po
             njihovem mnenju so ovire pri tovrstnem poučevanju predvsem neugodne
             vremenske razmere, alergije otrok, nevarnost strupenih živali in rastlin ter
             poškodbe. Več kot polovica študentov je bilo tekom praktičnega usposablja-
             nja v vrtcu deležnih učenja na prostem, in sicer večinoma v okviru dejavnosti
             s področja narave in gibanja. Kljub temu pa študenti menijo, da še nimajo do-
             volj izkušenj za učinkovito in suvereno izvajanje tovrstnega učenja. Pri tem si
             želijo dodatnih znanj, ki se navezujejo na načrtovanje dejavnosti na prostem
             in pripravo gradiva za njihovo izvedbo.
               Rezultatov raziskave zaradi majhnost vzorca ne moremo posploševati, na-
             kazujejo pa, da študenti že v času študija potrebujejo več izkušenj in izobra-


                                                                            79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84