Page 75 - Učilnica za življenje
P. 75
Učenje na prostem v očeh študentov predšolske vzgoje
Preglednica 2 Mnenja študentov o Preglednica 3 Mnenja študentov o ovirah
prednostih učenja na prostem za izvedbo učenja na prostem
Prednosti f f Ovire f f
Stik z naravo , Vreme ,
Svež zrak , Alergije ,
Boljše gibalne spretnosti , Nevarnost strup. živali in rastlin ,
Izkušnje , Neprim. okolje (nevarnosti) ,
Bolj zdravo , Moteči dejavniki ,
Sproščenost in zabava , Poškodbe, nesreče ,
Večja motivacija , Večja odgovornost ,
Raziskovanje , Nestrinjanje staršev ,
Večja koncentracija , Težje načrt. in organizacija ,
Sodelovanje , Pomanjkanje osebja ,
Večja aktivnost , Lahko se izgubimo ,
Ni razloga ,
za okolje (¯ x = 4,56) ter na izboljšanje razumevanja narave in pomena le-te v
otrokovem življenju (¯ x = 4,53). Najnižja povprečna vrednost je bila pri trditvi,
ki se nanaša na razvijanje pozitivne samopodobe in povečanje samozavesti
(¯ x = 3,63); z njo se je popolnoma strinjalo le 11,6 študentov.
Pomembno je, da se bodoči vzgojitelji in tudi učitelji zavedajo predno-
sti, ki jih ima učenje na prostem na razvoj otrokovih sposobnosti. Zato nas
je zanimalo mnenje študentov o prednostih tovrstnega učenja. Odgovore
predstavljamo v preglednici 2. Študenti so navedli 20 različnih razlogov, za-
radi katerih bi se odločili za učenje na prostem. Več kot tretjina sodelujočih
je kot prednosti navedlo stik z naravo (35,59) in bivanje na svežem zraku
(35,59). Nekoliko nižji delež jih je navedel razvoj boljših gibalih spretnosti
pri otrocih (30,23) in izkušnje (27,91). Petina študentov vidi prednosti v
bolj zdravem in sproščenejšem učnem okolju (20,93), nekoliko manjši de-
lež (18,60) pa v večji motivaciji. Odgovori, ki so se pojavili le enkrat, so: raz-
vijanje ustvarjalnosti, raziskovalne sposobnosti, zmanjšanje stresa, več pro-
stora, razvijanje ustvarjalnosti ter boljša orientacija. Po pregledu odgovorov
lahko povzamemo, da so študenti navedli podobne prednosti učenja na pro-
stem, kot jih zasledimo v literaturi. Raziskave kažejo (Chawla, 2015; Skarstein
in Berrefjord Ugelstad, 2020), da učenje na prostem vpliva na dobro poču-
tje in zdravje otrok. Poleg tega so v raziskavi, ki jo je opravila Devrim Erdem
(2018), vzgojitelji zapisali, da prednosti tovrstnega učenja vidijo tudi v razvoju
govornih sposobnosti otrok,izboljšanjuprostorskih percepcijterboljšemko-
gnitivnemu razvoju. Nagihan Tanik Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022) sta na
75