Page 75 - Učilnica za življenje
P. 75

Učenje na prostem v očeh študentov predšolske vzgoje


             Preglednica 2  Mnenja študentov o    Preglednica 3 Mnenja študentov o ovirah
                         prednostih učenja na prostem         za izvedbo učenja na prostem
             Prednosti                 f    f    Ovire                     f    f 
             Stik z naravo              ,   Vreme                       ,
             Svež zrak                  ,   Alergije                    ,
             Boljše gibalne spretnosti    ,  Nevarnost strup. živali in rastlin    ,
             Izkušnje                   ,   Neprim. okolje (nevarnosti)    ,
             Bolj zdravo                 ,   Moteči dejavniki             ,
             Sproščenost in zabava       ,   Poškodbe, nesreče            ,
             Večja motivacija            ,   Večja odgovornost            ,
             Raziskovanje                ,   Nestrinjanje staršev         ,
             Večja koncentracija          ,   Težje načrt. in organizacija    ,
             Sodelovanje                  ,   Pomanjkanje osebja           ,
             Večja aktivnost              ,   Lahko se izgubimo            ,
                                                  Ni razloga                   ,


             za okolje (¯ x = 4,56) ter na izboljšanje razumevanja narave in pomena le-te v
             otrokovem življenju (¯ x = 4,53). Najnižja povprečna vrednost je bila pri trditvi,
             ki se nanaša na razvijanje pozitivne samopodobe in povečanje samozavesti
             (¯ x = 3,63); z njo se je popolnoma strinjalo le 11,6 študentov.
               Pomembno je, da se bodoči vzgojitelji in tudi učitelji zavedajo predno-
             sti, ki jih ima učenje na prostem na razvoj otrokovih sposobnosti. Zato nas
             je zanimalo mnenje študentov o prednostih tovrstnega učenja. Odgovore
             predstavljamo v preglednici 2. Študenti so navedli 20 različnih razlogov, za-
             radi katerih bi se odločili za učenje na prostem. Več kot tretjina sodelujočih
             je kot prednosti navedlo stik z naravo (35,59) in bivanje na svežem zraku
             (35,59). Nekoliko nižji delež jih je navedel razvoj boljših gibalih spretnosti
             pri otrocih (30,23) in izkušnje (27,91). Petina študentov vidi prednosti v
             bolj zdravem in sproščenejšem učnem okolju (20,93), nekoliko manjši de-
             lež (18,60) pa v večji motivaciji. Odgovori, ki so se pojavili le enkrat, so: raz-
             vijanje ustvarjalnosti, raziskovalne sposobnosti, zmanjšanje stresa, več pro-
             stora, razvijanje ustvarjalnosti ter boljša orientacija. Po pregledu odgovorov
             lahko povzamemo, da so študenti navedli podobne prednosti učenja na pro-
             stem, kot jih zasledimo v literaturi. Raziskave kažejo (Chawla, 2015; Skarstein
             in Berrefjord Ugelstad, 2020), da učenje na prostem vpliva na dobro poču-
             tje in zdravje otrok. Poleg tega so v raziskavi, ki jo je opravila Devrim Erdem
             (2018), vzgojitelji zapisali, da prednosti tovrstnega učenja vidijo tudi v razvoju
             govornih sposobnosti otrok,izboljšanjuprostorskih percepcijterboljšemko-
             gnitivnemu razvoju. Nagihan Tanik Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022) sta na


                                                                             75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80