Page 74 - Učilnica za življenje
P. 74
Nataša Dolenc in Nastja Cotič
Preglednica 1 Mnenja študentov o posameznih trditvah, ki se nanašajo na pomen učenja
na prostem
Z učenjem na prostem ... ¯ x SD
... razvijamo okoljsko pismenost. , , , , , , ,
... omogočamo povezovanje otrok z , , , , , , ,
naravnim okoljem.
... lahko izboljšamo razumevanje narave , , , , , , ,
in pomena le-te v otrokovem življenju.
... razvijamo spoštljiv odnos do narave in , , , , , , ,
skrb za okolje.
... razvijamo gibalne sposobnosti otrok. , , , , , , ,
... spodbujamo aktivni življenjski slog. , , , , , , ,
... razvijamo pozitivno samopodobo, , , , , , , ,
povečujemo samozavest otrok.
... spodbujamo veččutno učenje. , , , , , , ,
Opombe 1 – Sploh se ne strinjam, 2 – Ne strinjam se, 3 – Niti niti, 4 – Strinjam se, 5 – Popolnoma se
strinjam.
(81,39) jih je zapisal, da jim pride na misel učenje v naravi, 37,20 jih je od-
govorilo učenje izven stavbe, 25,58 pa, da jim pride na misel beseda gozd. V
manjših deležih so omenjali še:prijetno učenje(11,63),travnik (9,30),park
(9,30), sprehode (9,30), svež zrak (6,98) in izkustveno učenje (6,98).
Navajamo še nekaj posamičnih odgovorov: veččutno učenje, svobodno izra-
žanje, sodelovanje, gibanje. Do podobnih rezultatov sta prišli Nagihan Tanik
Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022), ki sta izvedli raziskavo z vzgojitelji. Ti so
učenje na prostem večinoma opisali kot učenje, ki poteka izven šolskih pro-
storov, oz. kot dejavnosti, izvedene izven urnika v naravnem okolju (Tanik
Önal in Ezberci Çevik, 2022).
Sledilo je ugotavljanje mnenja študentov o učenju na prostem. Sprva nas
je zanimalo njihovo mnenje o posameznih trditvah, ki se nanašajo na pomen
tovrstnega učenja. Trditve in rezultati so predstavljeni v preglednici 1. Pri ve-
čini trditev so povprečne vrednosti visoke, kar nakazuje, da se študenti zave-
dajo pomena učenja na prostem. Študenti največji pomen tovrstnega učenja
vidijo v povezovanju otrok z naravnim okoljem (¯ x =4,79) in spodbujanjuve-
ččutnega učenja (¯ x = 4,72), kar je skladno z izsledki različnih raziskav (Pedretti
idr., 2012, Erdem, 2018; Yıldırım in Özyılmaz Akamca, 2017), v katerih avtorji na-
vajajo, da z učenjem na prostem omogočamo predvsem povezovanje otrok
z naravnim okoljem ter izboljšamo njihovo razumevanje narave oz. sveta, v
katerem živijo (Nabors idr., 2009). Visoke povprečne ocene so se pojavile tudi
pritrditvah,kisenanašajo narazvijanjespoštljivegaodnosado naravein skrb
74