Page 74 - Učilnica za življenje
P. 74

Nataša Dolenc in Nastja Cotič


            Preglednica 1 Mnenja študentov o posameznih trditvah, ki se nanašajo na pomen učenja
                        na prostem
             Z učenjem na prostem ...                                 ¯ x   SD
             ... razvijamo okoljsko pismenost.  ,  ,  ,  ,  ,  ,   ,
             ... omogočamo povezovanje otrok z  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             naravnim okoljem.
             ... lahko izboljšamo razumevanje narave  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             in pomena le-te v otrokovem življenju.
             ... razvijamo spoštljiv odnos do narave in  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             skrb za okolje.
             ... razvijamo gibalne sposobnosti otrok.  ,  ,  ,   ,  ,  ,  ,
             ... spodbujamo aktivni življenjski slog.  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             ... razvijamo pozitivno samopodobo,  ,  ,  ,  ,  ,  ,  ,
             povečujemo samozavest otrok.
             ... spodbujamo veččutno učenje.  ,  ,   ,  ,  ,  ,  ,
            Opombe  1 – Sploh se ne strinjam, 2 – Ne strinjam se, 3 – Niti niti, 4 – Strinjam se, 5 – Popolnoma se
            strinjam.

                  (81,39) jih je zapisal, da jim pride na misel učenje v naravi, 37,20 jih je od-
                  govorilo učenje izven stavbe, 25,58 pa, da jim pride na misel beseda gozd. V
                  manjših deležih so omenjali še:prijetno učenje(11,63),travnik (9,30),park
                  (9,30), sprehode (9,30), svež zrak (6,98) in izkustveno učenje (6,98).
                  Navajamo še nekaj posamičnih odgovorov: veččutno učenje, svobodno izra-
                  žanje, sodelovanje, gibanje. Do podobnih rezultatov sta prišli Nagihan Tanik
                  Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022), ki sta izvedli raziskavo z vzgojitelji. Ti so
                  učenje na prostem večinoma opisali kot učenje, ki poteka izven šolskih pro-
                  storov, oz. kot dejavnosti, izvedene izven urnika v naravnem okolju (Tanik
                  Önal in Ezberci Çevik, 2022).
                    Sledilo je ugotavljanje mnenja študentov o učenju na prostem. Sprva nas
                  je zanimalo njihovo mnenje o posameznih trditvah, ki se nanašajo na pomen
                  tovrstnega učenja. Trditve in rezultati so predstavljeni v preglednici 1. Pri ve-
                  čini trditev so povprečne vrednosti visoke, kar nakazuje, da se študenti zave-
                  dajo pomena učenja na prostem. Študenti največji pomen tovrstnega učenja
                  vidijo v povezovanju otrok z naravnim okoljem (¯ x =4,79) in spodbujanjuve-
                  ččutnega učenja (¯ x = 4,72), kar je skladno z izsledki različnih raziskav (Pedretti
                  idr., 2012, Erdem, 2018; Yıldırım in Özyılmaz Akamca, 2017), v katerih avtorji na-
                  vajajo, da z učenjem na prostem omogočamo predvsem povezovanje otrok
                  z naravnim okoljem ter izboljšamo njihovo razumevanje narave oz. sveta, v
                  katerem živijo (Nabors idr., 2009). Visoke povprečne ocene so se pojavile tudi
                  pritrditvah,kisenanašajo narazvijanjespoštljivegaodnosado naravein skrb


                  74
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79