Page 77 - Učilnica za življenje
P. 77
Učenje na prostem v očeh študentov predšolske vzgoje
Preglednica 4 Področja kurikula Preglednica 5 Vsebine/dejavnosti
Področja kurikula f f Vsebine/dejavnosti f f
Narava , Spoznavanje živih bitij in okolij ,
Gibanje , Pohod ,
Jezik , Naravne oblike gibanja ,
Družba , Risanje ,
Umetnost , Poligon ,
Matematika ,
Večina študentov (70,83), ki so bili med praktičnim usposabljanjem de-
ležni učenja na prostem, je navedla, da so aktivnosti na prostem potekale
predvsem v okviru področja narave, in sicer v sklopu vsebin spoznavanja ži-
vih bitijin okolij(37,5).Dvetretjiništudentov(66,67) jeprisostvovalo uče-
nju na prostem s področja gibanja. Vsebine/dejavnosti, ki so jih navedli, so:
pohod, naravne oblike gibanja in poligon. Študenti so navedli še nekaj vse-
bin oz. dejavnosti, ki niso navedene v preglednici 5, in sicer spoznavanje po-
klicev, spoznavanje mlina, slikanje z naravnimi materiali, računanje, promet.
Manjši delež sodelujočih študentov je izpostavil ostala področja, in sicer jih
je četrtina navedla področje jezika (25,00), petina (20,83) umetnost, štirje
področje družbe (6,67) in le eden področje matematike (4,17).
Študente smo prosili, da navedejo tudi okvirni časovni obseg učenja na
prostem. Rezultati so pokazali, da je jih je bilo največ deležnih učenja na pro-
stem, ki je trajalo 30 in 60 minut. Trije študenti so navedli 90 minut, dva pa
šest ur.
V nadaljevanju navajamo nekaj vtisov študentov, pridobljenih pri učenju
na prostem v okviru praktičnega usposabljanja:
– Otroci so medučenjemnaprostemuživali in izkazovali večjezanimanje
za obravnavano temo.
– Otroci so izkazovali navdušenje, bili so sproščeni.
– Otroci so pridobili nova znanja, konkretne izkušnje, med seboj so so-
delovali.
– Med otroki se je pojavilo manj konfliktov.
Želeli smo izvedeti, ali si študenti v okviru študija želijo več učenja na pro-
stem ter pri katerih predmetih bi si ga želeli. Več si ga v okviru študija želi kar
72,1 študentov. V največji meri si to želijo pri naravoslovnih predmetih in
športu, sledita likovna in glasbena vzgoja.
Kerrazličneraziskave(TanikÖnalinEzberciÇevik,2022;SkribeDimec,2014)
77