Page 77 - Učilnica za življenje
P. 77

Učenje na prostem v očeh študentov predšolske vzgoje


             Preglednica 4 Področja kurikula      Preglednica 5 Vsebine/dejavnosti
             Področja kurikula         f    f    Vsebine/dejavnosti        f    f 
             Narava                     ,   Spoznavanje živih bitij in okolij    ,
             Gibanje                    ,   Pohod                        ,
             Jezik                       ,   Naravne oblike gibanja       ,
             Družba                       ,   Risanje                      ,
             Umetnost                    ,   Poligon                       ,
             Matematika                   ,


               Večina študentov (70,83), ki so bili med praktičnim usposabljanjem de-
             ležni učenja na prostem, je navedla, da so aktivnosti na prostem potekale
             predvsem v okviru področja narave, in sicer v sklopu vsebin spoznavanja ži-
             vih bitijin okolij(37,5).Dvetretjiništudentov(66,67) jeprisostvovalo uče-
             nju na prostem s področja gibanja. Vsebine/dejavnosti, ki so jih navedli, so:
             pohod, naravne oblike gibanja in poligon. Študenti so navedli še nekaj vse-
             bin oz. dejavnosti, ki niso navedene v preglednici 5, in sicer spoznavanje po-
             klicev, spoznavanje mlina, slikanje z naravnimi materiali, računanje, promet.
             Manjši delež sodelujočih študentov je izpostavil ostala področja, in sicer jih
             je četrtina navedla področje jezika (25,00), petina (20,83) umetnost, štirje
             področje družbe (6,67) in le eden področje matematike (4,17).
               Študente smo prosili, da navedejo tudi okvirni časovni obseg učenja na
             prostem. Rezultati so pokazali, da je jih je bilo največ deležnih učenja na pro-
             stem, ki je trajalo 30 in 60 minut. Trije študenti so navedli 90 minut, dva pa
             šest ur.
               V nadaljevanju navajamo nekaj vtisov študentov, pridobljenih pri učenju
             na prostem v okviru praktičnega usposabljanja:

                – Otroci so medučenjemnaprostemuživali in izkazovali večjezanimanje
                  za obravnavano temo.
                – Otroci so izkazovali navdušenje, bili so sproščeni.
                – Otroci so pridobili nova znanja, konkretne izkušnje, med seboj so so-
                  delovali.
                – Med otroki se je pojavilo manj konfliktov.

               Želeli smo izvedeti, ali si študenti v okviru študija želijo več učenja na pro-
             stem ter pri katerih predmetih bi si ga želeli. Več si ga v okviru študija želi kar
             72,1 študentov. V največji meri si to želijo pri naravoslovnih predmetih in
             športu, sledita likovna in glasbena vzgoja.
               Kerrazličneraziskave(TanikÖnalinEzberciÇevik,2022;SkribeDimec,2014)


                                                                             77
   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82