Page 78 - Učilnica za življenje
P. 78
Nataša Dolenc in Nastja Cotič
Preglednica 6 Potrebe študentov po dodatnih znanjih za učinkovito izvajanje učenja
na prostem
Dodatna znanja f f
Priprava gradiva za izvedbo dejavnosti na prostem ,
Načrtovanje dejavnosti ,
Komunikacija s starši in z vodstvom ,
Organizacija izvedbe ,
Skrb za varnost ,
nakazujejo, da se nekateri vzgojitelji ne počutijo dovolj kompetentni za uče-
nje naravoslovja na prostem in da si želijo dodatnih usposabljanj, nas je zani-
malo mnenje študentov o tem, ali so v času študija pridobili dovolj znanja, da
lahko načrtujejo in izvajajo dejavnosti v naravi. Rezultati so pokazali, da več
kot polovica (55,8) študentov meni, da v času študija niso pridobili dovolj
znanja za poučevanje na prostem.
V preglednici 6 predstavljamo, katera znanja bi študenti po lastnem mne-
nju še potrebovali za učinkovito izvajanje učenja na prostem. Največ štu-
dentov (79,2) meni, da bi potrebovali dodatna znanja za pripravo gradiva
za izvedbo dejavnosti na prostem. Nekoliko manjši delež (70,7) vidi pri-
manjkljaje na področju načrtovanja dejavnosti. Skoraj dve tretjini vprašanih
(62,5) je izpostavilo pomanjkanje znanja na področju komunikacije s starši
in z vodstvom šole. Nekaj več kot polovica študentov (58,3), ki so sodelovali
v raziskavi, je mnenja, da potrebujejo dodatno izobraževanje tudi s področja
organizacije izvedbe. Glede na pridobljene rezultate lahko sklepamo, da bo-
doči vzgojitelji ocenjujejo, da imajo največ znanja o skrbi za varnost, a kljub
temu jih skoraj tretjina (29,2) meni, da bi potrebovali dodatna izobraževa-
njanatotemo.
V raziskavi (Borsos idr., 2022), kjer so ugotavljali mnenja bodočih učiteljev
iz petih evropskih držav o učenju na prostem, so ugotovili, da udeleženci v
vseh petih državah večinoma verjamejo v učinkovitost in pomen tovrstnega
izobraževanja, večina vprašanih pa je izrazila namero, da ga bodo izvajali na
svoji prihodnji poklicni poti. Poleg tega so bili mnenja, da med študijem niso
pridobili dovolj znanja za izvajanje pouka na prostem. Pri tem kot rešitev
predlagajo več izobraževanj, kjer bi se seznanili z ustreznimi strategijami za
izvedbo tovrstnega učenja, ter njegovo implementacijo v učne načrte. Tudi
starejše raziskave (Smith-Sebasto in Smith, 1997) so pokazale, da tudi učitelji
ugotavljajo, da nimajo dovolj znanja ali sposobnosti za izvajanje učenja na
prostem.
Bodoči vzgojitelji in učitelji morajo poznati okolje, da lahko učinkovito po-
78