Page 85 - Učilnica za življenje
P. 85

Z medinstitucionalnim povezovanjem

                  vzgajamo proaktivne posameznike
                  in krepimo kompleksnost ter

                  razumevanje interdisciplinarnih
                  naravoslovnih ved


                  Darja Rizmal
                  SIC Alme M. Karlin
                  darja.rizmal@sic-alma.si

                  V programu biotehniške gimnazije povezujemo dijake s specializiranimi labo-
                  ratoriji z namenom medinstitucionalnega sodelovanja, ki vzgaja in opolno-
                  moča generacije proaktivnih posameznikov. Ti posamezniki bodo razumeli in-
                  terdisciplinarnost naravoslovnih ved in svojo vlogo v družbenem ter naravnem
                  okolju. Takšen učni proces dijaki doživljajo kot priložnost za pridobivanje do-
                  datnih in aktualnih znanj ter razvoj širšega spektra laboratorijskih veščin in so-
                  dobnih kompetenc v naravoslovju, tehnologiji, matematičnih vedah, okoljski
                  ter digitalni pismenosti. Ta način dela nadgrajuje učenje in delo v šolskih labo-
                  ratorijih. Dijaki pridobivajo podatke s terena, spoznavajo nove tehnike labo-
                  ratorijskega dela, sodelujejo pri iskanju informacij iz različnih virov in izbirajo
                  uporabne aplikacije, s čimer aktivno bogatijo svoje znanje iz biologije, kemije,
                  fizike,matematike,mikrobiologijeterbiotehnologije.Pravtakokrepijonamen-
                  sko uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in razvijajo soci-
                  alne veščine. Sprememba v načinu izvajanja pouka spodbuja njihovo pozor-
                  nost in radovednost, aktivna vključenost dijakov, ki delajo praviloma v parih,
                  pa krepi povezanost, sodelovanje in medsebojno učenje.
                  Ključne besede: medinstitucionalno povezovanje, interdisciplinarno pouče-
                  vanje, biotehnologija, laboratorijske veščine
                          © 2024 Darja Rizmal
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.85-100

             Uvod
             V slovenskem srednjem splošnem izobraževanju razlikujemo med programi
             splošne in strokovne gimnazije; vsem je skupen poudarek na splošnem zna-
             nju, kritičnem mišljenju, humanistični in naravoslovni pismenosti ter me-
             todološkem in konceptualnem pristopu (Ginnis, 2004; Marentič Požarnik,
             2000). Širina splošne izobrazbe nudi široke možnosti za nadaljnji študij, ven-
             dar opažamo pomanjkanje praktičnih izkušenj in laboratorijskih veščin dija-
             kov, ki se vpisujejo na naravoslovne študije (Klemenčič, 2014).


                  Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
                  za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90