Page 85 - Učilnica za življenje
P. 85
Z medinstitucionalnim povezovanjem
vzgajamo proaktivne posameznike
in krepimo kompleksnost ter
razumevanje interdisciplinarnih
naravoslovnih ved
Darja Rizmal
SIC Alme M. Karlin
darja.rizmal@sic-alma.si
V programu biotehniške gimnazije povezujemo dijake s specializiranimi labo-
ratoriji z namenom medinstitucionalnega sodelovanja, ki vzgaja in opolno-
moča generacije proaktivnih posameznikov. Ti posamezniki bodo razumeli in-
terdisciplinarnost naravoslovnih ved in svojo vlogo v družbenem ter naravnem
okolju. Takšen učni proces dijaki doživljajo kot priložnost za pridobivanje do-
datnih in aktualnih znanj ter razvoj širšega spektra laboratorijskih veščin in so-
dobnih kompetenc v naravoslovju, tehnologiji, matematičnih vedah, okoljski
ter digitalni pismenosti. Ta način dela nadgrajuje učenje in delo v šolskih labo-
ratorijih. Dijaki pridobivajo podatke s terena, spoznavajo nove tehnike labo-
ratorijskega dela, sodelujejo pri iskanju informacij iz različnih virov in izbirajo
uporabne aplikacije, s čimer aktivno bogatijo svoje znanje iz biologije, kemije,
fizike,matematike,mikrobiologijeterbiotehnologije.Pravtakokrepijonamen-
sko uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) in razvijajo soci-
alne veščine. Sprememba v načinu izvajanja pouka spodbuja njihovo pozor-
nost in radovednost, aktivna vključenost dijakov, ki delajo praviloma v parih,
pa krepi povezanost, sodelovanje in medsebojno učenje.
Ključne besede: medinstitucionalno povezovanje, interdisciplinarno pouče-
vanje, biotehnologija, laboratorijske veščine
© 2024 Darja Rizmal
https://doi.org/10.26493/978-961-293-403-3.85-100
Uvod
V slovenskem srednjem splošnem izobraževanju razlikujemo med programi
splošne in strokovne gimnazije; vsem je skupen poudarek na splošnem zna-
nju, kritičnem mišljenju, humanistični in naravoslovni pismenosti ter me-
todološkem in konceptualnem pristopu (Ginnis, 2004; Marentič Požarnik,
2000). Širina splošne izobrazbe nudi široke možnosti za nadaljnji študij, ven-
dar opažamo pomanjkanje praktičnih izkušenj in laboratorijskih veščin dija-
kov, ki se vpisujejo na naravoslovne študije (Klemenčič, 2014).
Dolenc,N.,in Cotič,N.(ur).(2024). Učilnica za življenje: vzgoja in izobraževanje
za trajnostni razvoj. Koper: Založba Univerze na Primorskem.