Page 87 - Učilnica za življenje
P. 87
Z medinstitucionalnim povezovanjem vzgajamo proaktivne posameznike
– povezanost učnih tem in ciljev s predmetom laboratorijske vaje, ki
podpira predmet biotehnologija; laboratorijske vaje omogočajo dija-
kom nazoren pouk in lažje razumevanje ter pridobivanje praktičnih
veščin, ki jih potrebujejo pri izvajanju projektnega ali raziskovalnega
dela (Sluga idr., 2011);
– projektno delo je samostojno delo dijaka, ki pri reševanju problema
uporablja interdisciplinaren pristop (Smith, 2013).
Raziskovalni problem in namen raziskovanja
V prispevku se osredotočamo na iskanje priložnosti interdisciplinarnega in
medinstitucionalnega povezovanja za razvijanje veščin ter kompetenc pri-
hodnosti v srednjem splošnem izobraževanju v Sloveniji, z namenom vzga-
jati in opolnomočiti generacije proaktivnih posameznikov, ki bodo razumeli
kompleksnost in celostno razumevanje svojega družbenega ter naravnega
okolja.
Cilji raziskave
1. Spodbujanje interdisciplinarnega sodelovanja in integracije med različ-
nimi izobraževalnimi institucijami. Projektno in raziskovalno delo di-
jakov spodbuja sodelovanje med srednjimi šolami ter visokošolskimi
ustanovami, kot so Biotehniški izobraževalni center (BIC) Ljubljana, Gi-
mnazija in veterinarska šola, in znanstvenimi ustanovami, kot je npr. In-
stitut Jožef Stefan. To sodelovanje dijakom omogoča dostop do napre-
dnih laboratorijev, mentorjev in raziskovalnih orodij, kar jim omogoča
izvajanje raziskav na področjih, ki presegajo standardni srednješolski
kurikulum.
2. Razvijanje raziskovalnih in laboratorijskih veščin dijakov skozi praktično
deloteruporabosodobnihznanstvenihmetod. Projekti, kot so raziskova-
nje vpliva dipeptidnih ponovitev gena C9orf72 na celične procese, razi-
skovanje citotoksičnih in genotoksičnih vplivov glifosata ter raziskova-
nje pektinske mikrosfere inkapsuliranega eteričnega olja citrusov, di-
jakom omogočajo pridobivanje izkušenj z naprednimi raziskovalnimi
tehnikami, kot so celične metode, biokemijske analize in mikroskopija.
S tem dijaki razvijajo svoje laboratorijske veščine, kritično mišljenje in
sposobnost interpretacije rezultatov.
Metodologija
Raziskava je bila zasnovana z namenom razvoja inovativnih učnih metod,
ki spodbujajo trajno in izkušenjsko pridobivanje znanja ter razvoj sodobnih
87