Page 127 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 127

toksične starše«, »bolečino, ki nikoli ne bo minila« in podobne osebne zgodbe. Delavnice
              so tako direktno naslovile njihovo duševno zdravje in dejavnike tveganja. Poleg razmišlja-
              nja o lastnih izkušnjah težav v duševnem zdravju, jih je delavnica spodbujala k načinom
              iskanja pomoči. Izmed sedmih udeleženk je bilo namreč kar pet deklet s povečanim tvega-
              njem za težave v duševnem zdravju.

              Uvodna delavnica usmerja tudi delo na naslednjih. Kvaliteta povratnih informacij z obeh
              strani pripomore, da lahko tematsko vsebine prilagodimo temu, kar je  za skupino naj-
              bolj relevantno. Tudi s tem se vzpostavljata zaupanje in medoseben odnos med izvajalci
              ter udeleženci in izkušnja medsebojnega pogovora, ki ljudi razbremeni.




                 ZAKLJUČEK
                 Spretnosti naslavljanja močnih čustvenih reakcij in stisk se na eni strani izvajalci
                 delavnic učijo s poznavanjem teoretičnih okvirjev in urjenjem v izobraževanjih. Na
                 drugi strani neprecenljivo učenje spretnosti poteka preko praktičnih primerov in
                 njihove analize v supervizijah. Skozi reflektiranje lastnega doživljanja naslavljanja
                 močnih čustvenih reakcij pomaga, da izvajalci delavnic ne le teoretično osvetlijo
                 možnosti drugačnega odzivanja, temveč jih predvsem tudi izkusijo oz. začutijo. Iz­
                 kustvena komponenta je ključna za prenos uvidov v vsakodnevno prakso.







              Literatura


              Hamre, B. K., Pianta, R. C., Downer, J. T., DeCoster, J., Mashburn, A. J., Jones, S. M., in Hamagami, A.
               (2013). Teaching through interactions. The Elementary School Journal, 113(4), 461–487. https://
               doi.org/10.1086/669616
              Pianta, R. C., in Hamre, B. (2009). Conceptualization, measurement, and improvement of classro-
               om processes: Standardized observation can leverage capacity. Educational Researcher, 38(2),
               109–119. https://doi.org/10.3102/0013189X09332374
              Smout, K. (2017). Helping kids deal with negative emotions in the classroom. Calm Kid Central.
              Wasserman, C., Hoven, C. W., Wasserman, D., Carli, V., Sarchiapone, M., Al-Halabi, S., Apter, A., Ba-
               lazs, J., Bobes, J., Cosman, D., Farkas, L., Feldman, D., Fischer, G., Graber, N., Haring, C., Herta, D.
               C., Iosue, M., Kahn, J. P., Keeley, H., . . . Poštuvan, V. (2012). Suicide prevention for youth - A mental
               health awareness program: Lessons learned from the Saving and Empowering Young Lives in
               Europe (SEYLE) intervention study. BMC Public Health, 12(1), 776. https://doi.org/10.1186/1471
               -2458-12-776
              Webster-Stratton, C. (2016). Neverjetna leta: priročnik za reševanje težav, namenjen staršem otrok,
               starih od 2 do 8 let. UMco.


                                                   125
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132