Page 132 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 132

•  predstavimo pravila sodelovanja na delavnicah in se dogovorimo o odmorih;

                 •  skupaj z mladostniki umaknemo mize in pripravimo stole v krogu – delavnice bodo
                   odslej vedno potekale v takšni postavitvi
                 •  spoznavanje mladostnikov (15 minut):

                   •  Spoznavanje svojih lastnosti (10 minut)
                   ZA MLAJŠE MLADOSTNIKE:
                   Posedemo se v krog, ena oseba nima stola in se postavi v sredino kroga. Pove svoje
                   ime in značilnost, ki velja zanj. Ta oseba npr. reče: »Sem Matic in sem ... / imam rad ... /
                   imam oblečeno …«. Osebe, za katere velja povedana značilnost, morajo med sabo zame-
                   njati mesta, oseba na sredini pa skuša v tem času zasesti enega od praznih stolov. Kdor
                   ostane brez stola, gre v sredino in pove novo značilnost, ki velja zanj. Ponovno vsi, za
                   katere velja značilnost, zamenjajo mesta. V aktivnosti sodelujeta tudi izvajalca, eden od
                   njiju začne z igro v sredini kroga. Aktivnost ponavljamo, dokler ne pridejo vsi na vrsto,
                   da bi bili v sredini oziroma 10 minut.

                   ZA STAREJŠE MLADOSTNIKE:
                   (Možnost A) Posedemo se v krog in vzamemo žogico. Povemo svoje ime in zanimivo dej-
                   stvo ali misel, ki se nam porodi, na primer: »Sem Tanja … / in zanimivo se mi zdi, da …
                   / rada bi izumila… / nikakor ne razumem …«. Ko se posameznik predstavi in pove svoje
                   dejstvo ali misel, vrže žogico nekomu drugemu.
                   (Možnost B) Mladostniki in izvajalca sedijo v krogu, ena oseba nima stola in stoji v sre-
                   dini z žogico. Vsak mora o sebi povedati dve resnični dejstvi in eno laž. Drugi nato ugiba-
                   jo kaj je laž. Tisti, ki pravilno ugane, zamenja osebo v sredini. Če se določeni udeleženci
                   večkrat znajdejo v sredini, podamo navodilo, da vržejo žogico nekomu, o katerem še ne
                   vemo nič in ga želimo spoznati.



                      PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
                      Igro spoznavanja lastnosti se prilagodi. Mladostniki ne vstajajo in se ne premika-
                      jo, temveč dvigujejo roke, ko povedana misel / dejstvo / lastnost velja za njih. Mi
                      pričnemo s predstavljanjem svoje lastnosti / misli / dejstva, nato pa med osebami,
                      ki so dvignile roko, da to velja tudi zanje, izberemo nekoga, ki se bo predstavil
                      naslednji. Pozorni smo, da so vsi mladostniki vključeni.



                   •  Imena (2 minuti)
                   V krogu vsi po vrsti še enkrat povemo svoje ime (tudi izvajalca delavnic).






                                                   130
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137