Page 124 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 124

Nekatere stiske lahko normaliziramo oz. naslovimo skupaj s celotno skupino. Za druge
                 skupina ni ustrezen kontekst za konkretno naslavljanje težav izpostavljenega posamezni-
                 ka. Zato kadar se to zgodi, ob empatičnem odzivu in podajanju zgoraj opisanih ključnih
                 sporočil, izpostavimo, da se v skupini pogovarjamo o tematiki na splošno, medtem ko je
                 konkretne težave bolj primerno poglobljeno naslavljati v individualnem pogovoru. Po za-
                 ključku aktivnosti v ta namen ponudimo možnost individualnega pogovora in podpore.
                 Po potrebi osebo v stiski usmerimo po nadaljnjo strokovno pomoč (Wasserman idr., 2012).


                 Primeri naslavljanja čustev v delavnicah


                 Izvajalci programa A (se) štekaš?!? so vključeni v redne supervizije izvajanja delav-
                 nic. To omogoča reflektiranje vedenjskih in čustvenih odzivov in skrb za ustrezno klimo
                 v delavnicah. V skladu s konceptom CLASS (Pianta in Hamre, 2009) smo reflektirali nekaj
                 izpostavljenih primerov.


                 Učenec, ki je vedel vse

                 Učenci 9. razreda so na prvi delavnici dobili nalogo razmišljanja o pomenu duševnega
                 zdravja. Na presenečenje ob nalogi nihče ni klepetal, temveč se je razred potopil v zrelo
                 premišljevanje. Tema jih je zanimala. Ko so delili svoja videnja in izkušnje, je iz skupine
                 izstopal visok svetlolas fant . Ni govoril o običajnih zgodbah kot so prepiri, zlorabe alko-
                                        3
                 hola ali depresivnem razpoloženju, temveč je poznal več težje težave v duševnem zdrav-
                 ju, vključno z duševnimi motnjami in posledicami kot so različne oblike samopoškodova-
                 nja. Ob tem je zelo nazorno prikazoval rezanje žil. Ves čas je izstopal s svojim vedenjem in
                 pri izvajalkah zbujal skrb za njegovo počutje. Glede na področja koncepta CLASS (Pianta
                 in Hamre, 2009) lahko to situacijo analiziramo s posameznimi dimenzijami. Dovolj ozaveš-
                 čeni izvajalki sta imeli dovolj znanj in občutljivosti, da sta situacijo hitro zaznali kot izsto-
                 pajočo. S spoštovanjem in kreiranjem pozitivne klime sta spodbujale izražanje fanta in tudi
                 drugih učencev. Hkrati sta z normalizacijo raznolikosti izkušenj organizacijo dela usmerili
                 v nadaljevanje aktivnosti. Tako je delavnica ne glede na situacijo vseeno sledila zastavlje-
                 nim ciljem srečanja. Izvajalki sta ponudili dodatno podporo po delavnici, vendar se na to ni
                 odzval fant, ki je sicer izstopal. Tudi glede na presejalne vprašalnike ni kazal znakov težav
                 na področju duševnega zdravja.


                 Učenec pove, da mu je umrl brat


                 Spletne delavnice A se štekaš?!? za osnovnošolce so obetale sproščeno druženje. Naslav-
                 ljali smo vsakodnevne stresne situacije in izzive, s katerimi se soočajo mladostniki v času
                 šolanja na daljavo med epidemijo koronavirusa. Glede na koncept CLASS (Pianta in Hamre,


                 3  Vse podrobnosti so prirejene


                                                   122
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129