Page 135 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 135
PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
Igro vlečenja vrvi nadomestimo z dvigovanjem listkov. Prosimo mladostnike, naj
si na en listek narišejo smeškota, na drugega pa žalostka (lahko tudi puščico,
ki jo obračajo navzgor in navzdol). Beremo dejavnike iz kartic oz. seznama, mla-
dostniki pa glasujejo, ali jim to predstavlja dejavnik, ki pozitivno vpliva na nji-
hovo duševno zdravje (smeško, puščica navzgor) ali negativno (žalostko, pušči-
ca navzdol). Sproti beležimo rezultate, kateri dejavnik je prejel koliko pozitivnih
in negativnih ocen.
Seznam dejavnikov:
Imeti se rad Branje knjig Spor (s starši ali prijatelji)
Prijatelji Početi tisto, kar te veseli Kajenje
Prelaganje zadolžitev
Družina Stik s samim seboj
na kasneje
Telesna aktivnost Zaljubljenost Spolnost
Iskanje smisla Pogovor Alkohol
Zanemarjanje
Soočanje s težavami Jeza
telesnega zdravja
Sproščanje Žalost Beg v osamo
Izostajanje od pouka Izogibanje težkim situacijam Slab šolski uspeh
• Pogovor (10 minut)
Pogovorimo se o vaji. Kaj se je dogajalo? Zakaj je zmagala ena od skupin? Dejavniki,
ki pozitivno vplivajo na duševno zdravje, nas varujejo, da lažje premagamo težave. Če
je preveč težav in premalo dejavnikov, ki spodbujajo duševno zdravje, lahko pride do
težav v duševnem zdravju, potem pa tudi do duševne motnje oz. bolezni. Nekateri de-
javniki lahko običajno pripomorejo k duševnemu zdravju, včasih pa lahko ta isti dejav-
nik vpliva na naše slabo počutje. Mladostnike vprašamo, katere dejavnike so izžrebali
in zakaj so izbrali eno ali drugo stran vrvi ( / ).
Potem se pogovorimo, ali je kateri od teh dejavnikov lahko hkrati pozitiven in negativen?
Mladostnike fizično presedamo med skupinami, da s tem pokažemo, kako lahko gre nek
dejavnik tudi v drugo skupino. Poudarjamo tudi, da je duševno zdravje dinamično ravno-
težje in se ves čas spreminja. Vsi imamo kdaj težave in se težko soočamo z njimi. Življenje
je sestavljeno tako iz lepih dogodkov, kot tudi manj lepih in vsak se kdaj sreča s težavo,
ko ne ve, kaj bi naredil. Vsak dan se lahko pri vsakomur od nas pojavi situacija oz. ne-
kaj, kar nam onemogoča, da zadoščamo vsem zahtevam, ki jih sicer dosegamo (zahteve
šole, trenerjev, staršev, lastna pričakovanja itd.). Ključno je, da se destigmatizira pojem
133