Page 135 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 135

PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
                   Igro vlečenja vrvi nadomestimo z dvigovanjem listkov. Prosimo mladostnike, naj
                   si na en listek narišejo smeškota, na drugega pa žalostka (lahko tudi puščico,
                   ki jo obračajo navzgor in navzdol). Beremo dejavnike iz kartic oz. seznama, mla-
                   dostniki pa glasujejo, ali jim to predstavlja dejavnik, ki pozitivno vpliva na nji-
                   hovo duševno zdravje (smeško, puščica navzgor) ali negativno (žalostko, pušči-
                   ca navzdol). Sproti beležimo rezultate, kateri dejavnik je prejel koliko pozitivnih
                   in negativnih ocen.


                   Seznam dejavnikov:
                    Imeti se rad      Branje knjig              Spor (s starši ali prijatelji)
                    Prijatelji        Početi tisto, kar te veseli   Kajenje
                                                                Prelaganje zadolžitev
                    Družina           Stik s samim seboj
                                                                na kasneje
                    Telesna aktivnost   Zaljubljenost           Spolnost
                    Iskanje smisla    Pogovor                   Alkohol
                                                                Zanemarjanje
                    Soočanje s težavami   Jeza
                                                                telesnega zdravja
                    Sproščanje        Žalost                    Beg v osamo
                    Izostajanje od pouka   Izogibanje težkim situacijam  Slab šolski uspeh



                 •  Pogovor (10 minut)
                 Pogovorimo se o vaji. Kaj se je dogajalo? Zakaj je zmagala ena od skupin? Dejavniki,
                 ki pozitivno vplivajo na duševno zdravje, nas varujejo, da lažje premagamo težave. Če
                 je preveč težav in premalo dejavnikov, ki spodbujajo duševno zdravje, lahko pride do
                 težav v duševnem zdravju, potem pa tudi do duševne motnje oz. bolezni. Nekateri de-
                 javniki lahko običajno pripomorejo k duševnemu zdravju, včasih pa lahko ta isti dejav-
                 nik vpliva na naše slabo počutje. Mladostnike vprašamo, katere dejavnike so izžrebali
                 in zakaj so izbrali eno ali drugo stran vrvi ( / ).

                 Potem se pogovorimo, ali je kateri od teh dejavnikov lahko hkrati pozitiven in negativen?
                 Mladostnike fizično presedamo med skupinami, da s tem pokažemo, kako lahko gre nek
                 dejavnik tudi v drugo skupino. Poudarjamo tudi, da je duševno zdravje dinamično ravno-
                 težje in se ves čas spreminja. Vsi imamo kdaj težave in se težko soočamo z njimi. Življenje
                 je sestavljeno tako iz lepih dogodkov, kot tudi manj lepih in vsak se kdaj sreča s težavo,
                 ko ne ve, kaj bi naredil. Vsak dan se lahko pri vsakomur od nas pojavi situacija oz. ne-
                 kaj, kar nam onemogoča, da zadoščamo vsem zahtevam, ki jih sicer dosegamo (zahteve
                 šole, trenerjev, staršev, lastna pričakovanja itd.). Ključno je, da se destigmatizira pojem




                                                   133
   130   131   132   133   134   135   136   137   138   139   140