Page 151 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 151

podlagi tega vsaka skupina pripravi eno vprašanje, namenjeno dekletu v radijski oddaji
                 ter pričakovan odgovor nanj. Med igranjem igre vlog ostali mladostniki spremljajo in so
                 pozorni na simptome depresije, o katerih poroča dijakinja. Na koncu pa vsaka od skupin
                 odigra vlogo klicatelja v eter, kjer dijakinji postavijo vprašanje, ki so si ga pripravili. Vsi
                 v razredu skupaj razmislijo (oz. pomagajo tistemu mladostniku, ki igra dijakinjo), kak-
                 šen bi lahko bil odgovor. Tudi skupina pove, kakšen odgovor je pričakovala.



                                            SIMPTOMI DEPRESIJE


                        Misli           Čustva             Telo          Vedenje


                      Sem nevreden        Žalost          Bolečine           Jok
                        Sem slab         Potrtost         Utrujenost      Razdražljivost
                      Ni prihodnosti      Nemoč           Mravljinci    Umikanje v samoto
                       Nima smisla       Napetost        Spremembe     Nespečnost ali preveč
                       Ni mi pomoči      Tesnoba           apetita          spanja
                        Umrl bom          Brezup      nemir, pomanjkanje  Poležavanje
                        težave s     jeza, krivda, občutek   energije  Opuščanje aktivnosti
                    koncentracijo, misli o   ničvrednosti, izguba        Slaba skrb zase
                     smrti, samomoru  veselja, motivacije              spremembe v vzorcih
                                                                      prehranjevanja in spanja




                   PRIREDBA ZA SPLETNO IZVEDBO
                   V primeru spletne izvedbe igro vlog izpustimo.



                 •  Pogovor (10 minut)
                 Po igri prosimo najprej mladostnika, ki sta igrala, naj povesta, kako sta se počutila
                 v svoji vlogi. Ali sta imela kakšne težave pri izvedbi intervjuja, ali se s čim ne bi strinjala.
                 Nato gremo od skupine do skupine in prosimo, da povedo, ali so bile kakšne razlike
                 v njihovih pričakovanjih in tem, kar je dijakinja odgovarjala na vprašanja novinarja«.
                 O katerih simptomih so oni razmišljali v skupini. Sedaj povežemo, kar so povedali mla-
                 dostniki in kar vemo mi.

                 Cilj je vodenje k razmišljanju o depresiji in o tem,  zakaj je pomembno, da poznajo
                 simptome. Ponovno se naslonimo na delitev simptomov v štiri kategorije. Povemo,
                 da ni ključno, da razumejo, kaj sodi k čemu, le da razumejo, da se vsa področja našega
                 delovanja povezujejo in da se lahko neka misel kaže izraziteje na telesu (kar je zlasti
                 značilno za mlajše, otroke) itd. Ko govorimo o mislih, poudarimo tudi, da je tovrstne
                 misli včasih težko ujeti in prepoznati njihovo negativno naravo. Verjamemo jim, ne da bi




                                                   149
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156