Page 89 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 89

osebju in staršem) pomagajo pri soočanju z novico o smrti mladostnika zaradi samomora.
              Tovrstne aktivnosti šolam nudimo tudi v okviru projekta A (se) štekaš?!?.


              Delo s šolami kot sistemi


              Po smrti osebe zaradi samomora, še posebej kadar gre za samomor mladostnika, okolica
              išče in si želi jasnih informacij. Ena najpomembnejših stvari, ki jih zato šola kot sistem
              lahko naredi za mladostnike in svoje zaposlene je pravočasno in občutljivo posredovanje
              točnih informacij o smrti (Grossman idr., 2007; Salloum, 2013). V prvem koraku je zato smi-
              selno, da se v šolskem okolju oblikuje krizna skupina, ki bo presodila, kdo vse potrebuje
              informacije o smrti ter naredila načrt, kako te infromacije posredovati. Pri tem je še pose-
              bej pomembno hitro ukrepanje šole ter podajanje zgolj preverjenih in natančnih informacij
              (Mauk in Rodgers, 1994). Tudi če šola v kratkem času ne more zagotoviti vseh podatkov, je
              pomembno, da se na smrt čimprej odzove in posreduje toliko natančnih informacij, kot jih
              ima (Salloum, 2013).

              Aktivno soočanje šole v prvih dneh po samomoru mladostnika lahko pomembno zmanjša
              verjetnost pojavljanja določenih težav v prihodnosti, saj daje mladostnikom in zaposlenim
              v tej stresni situaciji občutek varnosti in občutek, da so šola in šolsko osebje posamezniku
              v primeru vprašanj, težav in stisk na voljo, s čimer se krepi tudi prepričanje, da se v primeru
              stiske lahko obrnejo po pomoč.


              Delo z mladostniki


              Čeprav odrasli pogosto zmotno verjamejo, da lahko otroke in mladostnike zaščitijo tako, da
              jim prikrijejo podatke, je dejstvo, da otroci in mladostniki potrebujejo informacije ter želijo
              izvedeti resnico. Če te ne prejmejo od odraslih, npr. učiteljev ali šolskega osebja, bodo
              informacije iskali med sabo. Pogosto pa na ta način prejete informacije niso točne ali so si
              med seboj nasprotujoče in celo neresnične, saj pogosto temeljijo na govoricah, ki krožijo
              v okolju. To lahko pri mladostnikih povzroča še večjo zmedo in povečuje stisko (Salloum,
              2013). Mladostniki zato potrebujejo čimprejšnje natančne informacije o smrti, posredovane
              s strani šolskega osebja, ter iskrene odgovore na njihova vprašanja.
              Kljub ustreznemu prvemu ukrepanju po smrti mladostnika in posredovanju informacij
              s strani šole, pa na podlagi preteklih izkušenj s postvencijskimi aktivnostmi v okviru projek-
              ta A (se) štekaš?!? ugotavljamo, da se pri mladostnikih, ki so bili v tesnejšem stiku z umrlim,
              v tednu po smrti mladostnika pojavljajo različni občutki in vprašanja, ki pogosto ostanejo
              nenaslovljeni s strani šolskega osebja.


              V okviru projekta A (se) štekaš?!? se v ta namen izvaja skupinska srečanja z mladostniki.
              Običajno se tovrstno srečanje izvede v razredu umrlega, po potrebi pa tudi z drugimi sku-
              pinami mladostnikov, v katere je bila umrla oseba vpeta. Srečanje izhaja iz sheme razbre-
              menilnega pogovora (MacNeil in Topping, 2007), namenjeno pa je naslavljanju vseh vidikov


                                                   87
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94