Page 87 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 87
ZAKLJUČEK
Pogovor z mladostnikom v stiski je zahteven proces, ki terja čas, premišljenost in
občutljivost. Gradnja zaupnega odnosa, postopno raziskovanje mladostnikovih
občutkov in skrb za njegovo varnost so temelji, na katerih sloni učinkovita podpora.
Ključni elementi uspeha so tudi sodelovanje s starši, napotitev k ustrezni strokovni
pomoči in stalno spremljanje mladostnika. Ob tem pa ne smemo pozabiti na lastno
skrb za dobro počutje.
Literatura
Cerar, M., Gaber, M., Kaliman, M. in Knez, T. (2011). Samopoškodbeno vedenje Kako ga lahko
razumemo in pomagamo? Inštitut za raziskave in razvoj “Utrip”. https://www.scsd.si/files/Samo-
po%C5%A1kodovanje_bro%C5%A1ura_TuSmo.si.pdf
Pelc, J. in Horvat Rauter, B. (2023). Podpora krepitvi duševnega zdravja Depresivnost pri učencih.
ZRSŠ. https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2023/10/Podpora-pri-depresivnosti.pdf
Poštuvan, V. (2020). Pogovor o samomoru: praktični priročnik za pogovor o najtežjih življenjskih
vprašanjih. Založba Univerze na Primorskem.
Poštuvan, V. (2024). Podpora krepitvi duševnega zdravja Samomorilno vedenje učencev. ZRSŠ.
https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2023/10/Podpora-pri-samomorilnih-mislih.pdf
Poštuvan, V. in Šraj Lebar, T. (2024). Podpora krepitvi duševnega zdravja Samopoškodovalno
vedenje. ZRSŠ. https://www.zrss.si/wp-content/uploads/2024/04/Podpora-pri-samodestruktiv-
nem-vedenju.pdf
Poštuvan, V., Zadravec Šedivy, N. in Podlogar, T. (2023). Etične vsebine v raziskovanju psihologije.
V V. Poštuvan in M. Čerče (ur.), Psiholog v dilemi. Založba univerze na Primorskem. https://www.
hippocampus.si/ISBN/978-961-293-275-6.pdf
ZRSŠ (2024). Podpora duševnemu zdravju. https://www.zrss.si/wpcontent/uploads/2024/03/So
delovanjessvetovalnosluzboinnacelozaupnosti.pdf
85