Page 86 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 86

Seznanjanje oddelčnega učiteljskega zbora

                 in delo v razredu



                 S stisko mladostnika se lahko seznani tudi oddelčni učiteljski zbor, če je to pomembno za
                 njegov učni proces in za skrb za duševno zdravje (npr. zamik pri ocenjevanju zaradi stiske).
                 Pri tem podajte le najnujnejše informacije in morebitne dogovore, ki ste jih sklenili s star-
                 ši in mladostnikom. Skladno z načelom zaupnosti je pomembno, da premišljeno izbirate,
                 s kom, kaj, kje in koliko se pogovarjate o mladostniku, katere informacije so tiste, ki jih
                 smete deliti z vsemi in katere ne. O stiskah mladostnikov se ne pogovarjajte na hodnikih in
                 drugih javnih prostorih (ZRSŠ, 2024).

                 Bodite pozorni, če se samomorilno vedenje ali samopoškodovanje pojavlja še pri drugih
                 učencih istega razreda oz. prijateljih tega učenca. Tovrstno vedenje se med mladimi na-
                 mreč pogosto posnema (Poštuvan, idr., 2024). V razredu mladostnika v stiski je dobro, če
                 se z vsemi mladostniki pogovarjamo o duševnem zdravju, s pomočjo različnih aktivnosti,
                 obravnavo zgodb, ogledom filma, kjer mladostnike vzpodbudite k dejavnemu razmišljanju
                 o značilnostih različnih stisk in njenih vplivih na posameznika. Pripravimo lahko dodatne
                 delavnice za ustrezno odzivanje na stiske in soočanje z zahtevnimi situacijami v šoli, doma,
                 med prijatelji ... Pomembno je tudi ustrezno odzivanje na morebitne neprimerne opazke s
                 strani posameznih mladostnikov ali učiteljev. Ključno je ozaveščanje o pomenu (ne)stigma-
                 tizacije, sprejemanja, sočutja in o načinih, kako nevsiljivo pristopiti in ponuditi podporo
                 (Pelc idr., 2023).



                 Skrb zase




                 Intervencije ob samomorilni stiski so čustveno obremenjujoče, prav tako razgovori s starši
                 in ostalimi. Razbremenite se s pogovorom z bližnjo osebo o tem, kako se počutite vi. Poleg
                 tega nam lahko veliko razbremenitev nudi tudi kolegialna podpora, intervizije in supervizi-
                 je. Pomagajte si s svojimi hobiji, glasbo, sprehodom v naravo ali drugimi konstruktivnimi
                 aktivnostmi. Morda vas lahko krepi tudi občutek, da ste mladostniku v tej situaciji pomagali
                 po svojih najboljših močeh. Predlagamo, da razmislite o tem, na katere korake pri prepozna-
                 vi in pomoči ste ponosni, da boste na ta način krepili tudi sebe, hkrati pa utrdili pomembne
                 pristope, ki so vam pomagali pri soočanju s tovrstno situacijo (Poštuvan idr., 2024).












                                                    84
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91