Page 88 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 88
POGLAVJE 10
Implementacija postvencijskih
aktivnosti
Nuša Zadravec Šedvy, Tina Podlogar, Vita Poštuvan
Ključne besede: postvencija, žalovanje, aktivnosti v šolskem okolju, smrt
mladostnika, samomor
UVOD
Postvencija zajema aktivnosti, ki se na organiziran način izvajajo po samomoru
v okoljih, v katera je bil umrli vpet. Mladostniki so še posebej vpeti v šolsko okolje,
zato je v prvi vrsti po samomoru mladostnika smiselno izvajati postvencijo rav
no v šolskem okolju (Miller in Mazza, 2018; Salloum, 2013). Namen postvencijskih
aktivnosti je (i) zmanjševanje negativnih učinkov izpostavljenosti samomoru, (ii)
nudenje podpore žalujočim in s tem varovanje njihovega duševnega zdravja ter
(iii) preprečevanje samomorilnega vedenja pri tistih posameznikih, ki imajo zaradi
izpostavljenosti samomoru večje tveganje za samomorilno vedenje.
Postvencijske aktivnosti v šolskem okolju
Šola kot sistem se ob smrti mladostnika sooča s številnimi vprašanji glede ustreznega
odzivanja na situacijo. Zato so v takšnih situacijah izjemno pomembne strokovno podpr-
te smernice glede tega, kako ustrezno informirati ter naslavljati čustva pri mladostnikih
in zaposlenih (Grossman idr., 2007; Mauk in Rodgers, 1994). Več o smernicah lahko pre-
berete v priročniku Ko se zgodi samomor učenca ali dijaka: smernice za postvencijo v šoli
(Erjavec idr., 2021). Pri tem je lahko v pomoč tudi podpora zunanjih strokovnjakov, ki z raz-
ličnimi aktivnostmi (namenjenimi tako šoli kot inštituciji kot tudi mladostnikom, šolskemu
86