Page 131 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 131
avniki poklicnega odločanja v zdravstveni negi in v prehranskem svetovanju ...

Preglednica 19 prikazuje rezultate, ki se nanašajo na dejavnike, ki so vodili odločanje an-
ketirancev glede študija. Na prvi stopnji študijskega programa Zdravstvena nega sta najviš-
jo oceno dobili trditvi, ki se nanašata na motiviranost za delo z ljudmi in trditev, ki se na-
naša na skrb za druge. Na drugi stopnji študijskega programa Zdravstvena nega pa trditve,
ki se nanašajo na možnost dela z ljudmi in možnost kariernega razvoja. Na prvi in na drugi
stopnji študijskega programa Prehransko svetovanje – dietetika oz. Dietetika pa je na obeh
stopnjah najvišjo oceno trditev, ki se nanaša na zanimivo delo oz. poklic, temu pa sledi mo-
tiviranost za delo z ljudmi ter za prvo stopnjo študijskega programa tudi usklajenost dela z
življenjskim stilom.

Preglednica 19: Dejavniki, ki so vodili odločanje anketirancev.

Povprečje (std. odklon)

I. stopnja II. stopnja

Dejavnik ZN PSD ZN PSD

Ta poklic mi daje možnost dela z ljudmi. 4,32 (1,09) 4,09 (1,03) 4,47 (0,75) 4,26 (0,86)

Ta poklic mi daje možnost skrbeti za druge. 4,25 (1,18) 4,03 (1,08) 4,18 (0,87) 4,09 (1,03)

Zanimivo delo oz. poklic. 4,16 (1,19) 4,30 (1,05) 3,97 (1,22) 4,35 (0,95)

Z delom, ki ga bom opravljal/a, bom pripomogel/pripomogla 4,15 (1,13) 3,91 (1,23) 4,21 (0,95) 4,21 (1,04)
k dobrobiti skupnosti.

Delo ustreza mojemu življenjskemu stilu. 3,77 (1,24) 4,10 (0,98) 3,94 (1,07) 4,24 (1,02)

Ta poklic je moje poslanstvo. 3,76(1,28) 3,27 (1,29) 4,12 (1,04) 4,24 (1,0)

Poklic mi bo dal možnosti zaposlitve. 3,74 (1,22) 3,44 (1,16) 2,97 (1,34) 3,24 (1,50)

Ta poklic mi daje možnosti poučevanja drugih. 3,61 (1,37) 3,71 (1,25) 3,88 (1,34) 4,09 (1,06)

Poklic mi daje možnosti kariernega razvoja. 3,58 (1,38) 3,73 (1,24) 4,32 (0,81) 3,88 (1,09)

Poklic mi daje možnosti raziskovanja. 3,32 (1,38) 3,78 (1,15) 3,94 (1,28) 3,79 (1,25)

Imel/a bom možnosti fleksibilnega delavnika. 3,01 (1,45) 3,52 (1,28) 3,18 (1,34) 3,29 (1,38)

Poklic mi bo omogočil ustrezne finančne nagrade (plača in 3,01 (1,45) 3,12 (1,20) 2,74 (1,31) 3,03 (1,34)
druge ugodnosti).

Ta poklic ima v družbi visok status. 2,50 (1,37) 2,48 (1,28) 2,56 (1,28) 2,06 (1,07)

Za ta poklic sem se odločil/a, ker šolanje poteka v bližini 2,40 (1,55) 1,79 (1,41) 1,85 (1,26) 1,82 (1,29)
doma.

Nimam drugih zanimanj. 2,39 (1,41) 2,29 (1,34) 2,5 (1,26) 2,12 (1,32)

Prijatelji imajo tak poklic ali so se zanj odločili sočasno, kot 2,02 (1,28) 1,54 (1,80) 1,85 (1,16) 1,47 (0,9)
sem se sam/a odločil/a.

Za ta poklic sem se določil/a, ker imam vzor v družini. 2,00 (1,41) 1,83 (1,20) 1,64 (1,25) 1,59 (1,02)

Ne zaupam drugim oblikam zaposlitve. 1,93 (1,20) 1,74 (1,06) 1,94 (0,98) 1,47 (0,75)

Diskusija

Cilji pričujoče raziskave so bili identificirati in opisati: dejavnike izbora visokošolske izo-
braževalne ustanove (UP FVZ) ter vire, preko katerih bodoči študentje pridobijo informa-
cije o izobraževalni ustanovi, dejavnike odločanja za študij in poklic, za katerega izobražuje
UP FVZ ter zavzetost študentov za študij in poklic, za katerega izobražuje UP FVZ. Razi-
skava, ki je potekala v oktobru 2014 je zajela študente prvostopenjskih in drugostopenjskih
študijskih programov UP Fakultete za vede o zdravju.

129
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136