Page 126 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 126
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem

imel pravico kadarkoli odstopiti od izpolnjevanja vprašalnika, anketiranje je bilo popolno-
ma anonimno. V Preglednici 12 so prikazani demografski podatki o vzorcu.

Preglednica 12: Demografski podatki.

Študijska smer ZN PSD

I. stopnja II. stopnja I. stopnja II. stopnja

št. anketirancev (realizacija vzorca) 257 (32 %) 48 (24 %) 115 (30 %) 35 (37 %)

vrsta študija 176 (72,1 %) 48 (100 %) 60 (55,6 %) 35 (100%)
redni 68 (27,9 %) 0 48 (44,4 %) 0
izredni 54 (21 %) 18 (15,7 %)
spol 203 (79 %) 8 (17 %) 97 (84,3 %) 5 (14,3 %)
moški 24,1 (7,0) 39 (83 %) 30 (85,7 %)
ženske 34,4 (9,2) 24,1 (6,1) 31,8 (8,8)
povprečna starost
povprečje (std .dev.)

Instrument

Na podlagi študija literature smo oblikovali vprašalnik, ki vključuje tri sklope.
Sklop 1 – demografska vprašanja: spol, letnica rojstva, leto zaključka srednje šole, pri-

dobljeni naziv po zaključenem srednjem šolanju, ustanova srednješolskega izobraževanja,
regija srednješolskega izobraževanja, regija prebivališča, opravljanje poklicne ali splošne
mature, skupno število vpisnih točk, način študija, trenutni letnik šolanja, status zaposli-
tve in morebitno kritje šolnine s strani delodajalca, povprečna ocena v preteklem študij-
skem letu.

Sklop 2 – izbor visokošolske ustanove izobraževanja: zakaj so se študentje odločili
prav za študij na UP FVZ, kako so pridobili informacije o UP FVZ in kje bi si jih v bodo-
če najbolj želeli pridobivati (najbolj zaželen način pridobivanja informacij o ustanovi izo-
braževanja).

Sklop 3 – dejavniki poklicnega odločanja: kdaj so se študentje odločili za študij,
prijava na študij (prioriteta vključitve v študijski program), lestvica zavzetosti za študij
in poklic (primer trditve: »Odločitev za izbor študijskega programa je posledica želje
po opravljanju poklica, za katerega ta študij izobražuje.«, »Pri odločanju za ta študij
nisem imel/a veliko težav – to je bila moja prva in največja želja.«) ter lestvica dejavni-
kov poklicnega odločanja (prilagojena po lestvici Eley in sod. 2010) s primeri trditev,
kot so: »Ta poklic je moje poslanstvo.« in »Z delom, ki ga bom opravljal/a bom pri-
pomogel/pripomogla k dobrobiti skupnosti.« Lestvico dejavnikov odločanja za poklic
(Eley et al., 2010) smo prilagodili potrebam raziskave. Postopek odgovarjanja anketi-
rancev smo namreč zasnovali drugače, kot je to predvideno v izvorni lestvici. Anketi-
rance smo zaprosili, da posamični dejavnik poklicnega odločanja ocenijo na petstopenj-
ski lestvici, pri čemer pomeni ocena 1 »popolnoma se strinjam«, ocena 5 pa »sploh se
ne strinjam«. V drugem koraku pa med naštetimi dejavniki poklicnega odločanja izbe-
rejo tri, ki so za njih najpomembnejši. Oblikovali smo štiri verzije vprašalnikov, in sicer
za študente prve stopnje Zdravstvene nege (verzija 1) in Prehranskega svetovanja – di-

124
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131