Page 53 - Moretti, Melita, in Mirko Markič, 2016. Trajnostno upravljanje s pitno vodo v predelovalni dejavnosti. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 53
Management in trajnostni razvoj 53

sprejme vlada R Slovenije. Sprejeto poročilo nato služi kot strokovna pod-
laga za vodenje politike o razvoju v Sloveniji.

Strategiji razvoja Slovenije je leta 2006 sledilo sprejetje Programa za
spodbujanje podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013 – pro-
gram s cilji in smernicami, v katerem so poleg slovenskih zamisli in evrop-
skih dobrih praks upoštevani ukrepi iz najbolj razvitih držav sveta, pri-
rejeni specifičnemu okolju v Sloveniji, kjer je eno izmed ključnih meril za
izbor projektov prav trajnostna rast (učinki na okolje, multiplikativni učin-
ki) (MG 2006). Pomembno je namreč omogočiti gospodarstvu dejavnike
razvoja, ki omogočajo trajnostno rast organizacije, visoko dodano vred-
nost proizvodov in procesov ter sposobnost konkuriranja na globalnih tr-
gih (prav tam).

2013–2020: Sedanje obdobje – obdobje sedmega okoljskega programa
Sedmi okoljski program EAP (2013–2020) – akcijski program EU do leta
2020, s katerim se EU ob spoštovanju naravnih omejitev našega planeta za-
veže (European Commission 2014a):
− okrepiti prizadevanja za varovanje našega naravnega kapitala (po-

speševanje doseganja smotrov in ciljev, ki so določeni v Strate-
giji za biotsko raznovrstnost do leta 2020 in Načrt za varovanje
evropskih vodnih virov, boljša vključitev okoljskih vprašanj v dru-
ga področja politike, kot so regionalna politika, kmetijstvo, ribi-
štvo, energetika in promet ipd.);
− spodbujati nizkoogljično rast z učinkovito uporabo virov (izvaja-
nje svežnjev podnebne in energetske politike v celoti, izboljšanje
okoljske učinkovitosti proizvodov in procesov v njihovem življenj-
skem ciklu, zmanjšanje vpliva potrošnje na naravno okolje ipd.);
− spodbujati inovacije (z večjim vlaganjem v znanje spodbuditi ino-
vacije in razvoj bolj trajnostnih razrešitev, ustrezne naložbe in
inovacije pri proizvodih, procesih in javnih politikah tako s strani
javnih kot zasebnih virov ipd.);
− varovati zdravje in dobro počutje ljudi (določa dolgoročno vizijo
nestrupenega delovnega in življenjskega okolja, identificiranje in
odpravljanje tveganj, povezanih z uporabo kemikalij v proizvodih
in procesih ter kemičnih mešanicah ipd.).
Slovenija se je v tem obdobju v okviru EU s številnimi dokumenti
(Strategija EU 2020, Nacionalni reformni program, Pakt za stabilnost in
rast, Fiskalni pakt) in procesom ekonomskega obvladovanja na ravni EU
   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58