Page 308 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 308
glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti

Tudi v glasbi migracijo idej lahko opredelimo v najširšem kontekstu,
s poljubnega področja znanosti in umetnosti na glasbenega ali z njega na
druga, v ožjem pa znotraj področja glasbene umetnosti same. Če je delova-
nju idej z zunajglasbenega področja na glasbeno slediti teže, pa idejam, kro-
žečim znotraj glasbenega področja, sledimo laže. Nedvomno pa je slede-
nje idejam zahtevno. Namreč, avtorji lahko ideje premikajo hote, zavestno,
lahko pa tudi nezavedno, podzavestno, včasih celo namenoma prikrito.
Dokazovanje migracije idej tako ni preprosto.

Slika 1: Najširše polje migracije idej, ki obsega tudi glasbeno področje.
Naj se na tem mestu spomnim na pretekla srečanja Slovenskih glas-

benih dni, ki so pogosto oblikovala kar najširši kontekst pretakanja idej na
področju glasbe in nanj. Npr. leta 2012 sem sam spregovoril o povezavi na-
rave, biologije in glasbe.

Najprej bi opredelil dve vrsti migracij idej:
1) eksterno migracijo, imigracijo ali emigracijo;
2) interno migracijo.

Eksterna migracija je migracija idej na področje glasbe z drugih pod-
ročij, domén (glej zgodovino idej) ali z njega na druga. Npr.: zvoki okolja,
živali; upoštevanje elementov retorike, idej iz matematike itn.; uporaba li-
terarnih del pri ustvarjanju glasbe; uporaba idej iz vizualne umetnosti; iz
znanosti, filozofije, kibernetike (npr. Xenakis) ipd. Interna migracija je mi-
gracija glasbenih in zvočnih idej znotraj glasbenega področja.

Kratko se bom dotaknil terminologije. Migracijo glasbenih idej ses-
tavljajo trije pojmi, o katerih bi morali razpravljati, to so: ideja, migracija

306
   303   304   305   306   307   308   309   310   311   312   313