Page 311 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 311
področje migracije glasbenih idej

absolutna glasba, estetika, umetnost, lepo in grdo, avantgarda,
klasicizem, glasbena kompozicija, konservativizem, ples, eklek-
ticizem, čustva, formalizem, teorija igre, spol v umetnosti, har-
monija, hierarhija in red, impresionizem, interpretacija, logi-
ka, mem, migracija, modernizem, motiv, muzikologija, izvajanje
glasbe in poslušanje (musical performance and audiences), perio-
dizacija v umetnosti, postmodernizem, ideja razvoja (idea of pro-
gress), renesansa, reprezentacija (duha), sakralno in profano, okus
(taste), čas, univerzalizem itn.
Vse to je široko duhovno polje, iz katerega lahko črpamo konkretne

glasbene ideje.

Slika 2: Nastajanje idej iz narave in skupnosti.
Po tem vzoru bi lahko oblikovali tudi zgodovino glasbenih idej, ki bi

imela gesla kot npr. o:
- kvinti,
- enem najbolj priljubljenem in svetovno razširjenem harmonskem

zaporedju I-V-I (»chord progression« I-V-I),
- ritmu,
- ponavljanju,
- tonskih višinah,
- o novem v glasbi ipd.

Glasbena ideja je lahko marsikaj. Nanaša se lahko na ritem, melodi-
jo, intervale, instrumentalne idiome, orkestracijo, zvok, teksturo, dinami-

309
   306   307   308   309   310   311   312   313   314   315   316