Page 118 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 118
Organizacijska kultura in organizacijska klima

tisto, kar povezuje zaposlene, formalna pravila in usmeritve. Sledijo pove-
zovalni dejavniki, ki kažejo značilnosti organizacijske kulture tipa klan
(vrednost = 26,82), tipa trg (vrednost = 18,94) in tipa adhokracija (vred-
nost = 10,30).

Anketirane osebe si v prihodnje želijo vezi med sodelavci, ki bi v naj-
večji meri kazale značilnosti organizacijske kulture tipa klan (vrednost =
45,15), kjer sta najpomembnejši povezovalni dejavnik zvestoba in medse-
bojno zaupanje. Sledi želena organizacijska kultura tipa hierahija (vred-
nost = 26,57), tipa adhokracija (vrednost = 16,01) in tipa trg (vrednost =
11,72).

Pri tem vidiku organizacijske kulture smo med obstoječo in želeno
organizacijsko kulturo ugotovili statistično značilne razlike pri vseh šti-
rih tipih organizacijskih kultur:
118 − organizacijska kultura tipa klan: anketirane osebe si v prihodnje

želijo večji poudarek na zvestobi in medsebojnem zaupanju (t =
–7,78; Sig. = 0,000);
− organizacijska kultura tipa adhokracija: anketirane osebe si v
prihodnje želijo več zavezanosti inovacijam in razvoju, za kar so
pripravljene prevzeti več tveganja (t = –4,67; Sig.= 0,000);
− organizacijska kultura tipa trg: anketirane osebe si v prihodnosti
želijo manj poudarka na doseganju smotrov, ciljev in dosežkih (t
= 4,59; Sig. = 0,000);
− organizacijska kultura tipa hierarhija: anketirane osebe si v pri-
hodnje želijo manj formalnih pravil in usmeritev (t = 7,60; Sig.
= 0,000).
Značilnosti strateških poudarkov smo ugotavljali na podlagi odgo-
vorov petega sklopa vprašanj iz vprašalnika. Izidi petega sklopa vprašanj,
ki se nanašajo na zaznano in želeno organizacijsko kulturo pri strateških
poudarkih v organizaciji, so prikazani na sliki 7.8. Po mnenju anketira-
nih oseb v AJPES prevladujejo strateški poudarki z značilnostmi organi-
zacijske kulture tipa hierarhija (vrednost = 32,37), kar pomeni, da se pou-
darjajo stabilnost in trajnost delovanja, učinkovitost, nadzor in delovanje
brez motenj. Sledijo strateški poudarki, ki kažejo značilnosti organizacij-
ske kulture tipa trg (vrednost = 28,59), tipa adhokracija (vrednost = 19,95)
in tipa klan (vrednost = 18,89).
Anketirane osebe si v prihodnje želijo strateških poudarkov, ki bi v
največji meri kazali značilnosti organizacijske kulture tipa klan (vrednost
= 34,75), kjer se poudarja razvoj zaposlenih, visoko zaupanje, odkritost in
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123