Page 119 - Moretti, Melita, in Mirko Markič (ur.). 2017. Organizacijska kultura in organizacijska klima: Teorija, praksa in raziskave v Sloveniji. Koper. Založba Univerze na Primorskem
P. 119
7: Organizacijska kultura v izbrani organizaciji javnega sektorja

sodelovanje. Sledijo želena organizacijska kultura tipa hierahija (vrednost
= 25), tipa adhokracija (vrednost = 21,06) in tipa trg (vrednost = 19,44).

Slika 7.8: Grafični prikaz profila zaznane in želene organizacijske kulture pri strateških pou- 119
darkih

Pri tem vidiku organizacijske kulture smo med obstoječo in želeno
organizacijsko kulturo ugotovili statistično značilne razlike pri nasled-
njih tipih organizacijskih kultur:
− organizacijska kultura tipa klan: anketirane osebe si v prihodnje

želijo večji poudarek na razvoju zaposlenih in ustvarjanju razmer
zaupanja, odkritosti in sodelovanja (t = –7,89; Sig. = 0,000);
− organizacijska kultura tipa trg: anketirane osebe si v prihodnosti
želijo manj strateških poudarkov, vezanih na konkurenčnost in
doseganje smotrov ter ciljev (t = 4,97; Sig. = 0,000);
− organizacijska kultura tipa hierarhija: anketirane osebe si v pri-
hodnje želijo manjši poudarek na strateških usmeritvah, ki se
nanašajo na stabilnost, učinkovitost, nadzor in nemoteno delo-
vanje (t = 3,53; Sig. = 0,001).
Značilnosti sodil uspešnosti smo ugotavljali na podlagi odgovorov
šestega sklopa vprašanj. Izidi šestega sklopa vprašanj, ki se nanašajo na
zaznano in želeno organizacijsko kulturo pri sodilih za uspešnost, so pri-
kazani na sliki 7.9. Po mnenju anketiranih oseb v AJPES prevladujejo so-
dila za uspešnost z značilnostmi organizacijske kulture tipa hierarhija
(vrednost = 42,98), kar pomeni, da organizacija opredeljuje svojo uspeš-
nost na osnovi učinkovitosti. Sledijo sodila za uspešnost, ki kažejo značil-
nosti organizacijske kulture tipa klan (vrednost = 21,92), tipa adhokraci-
ja (vrednost = 18,48) in tipa trg (vrednost = 16,55).
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124