Page 159 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 159
Analiza konstrukta uspešnost poslovanja turističnih agencij

Preglednica 66 s komunalitetami prikazuje, da ima najvišjo ekstra-
hirano komunaliteto spremenljivka dobickonosnost2 (TA, ki so na trgu
enako število let in v enaki fazi razvoja), ki znaša 0,999, in najnižjo spre-
menljivka zaposleni (zaposleni), ki znaša 0,119.

Preglednica 66: Komunalitete spremenljivk konstrukta uspešnost poslovanja

Spremenljivke Začetne Končne 159
Prihodki od prodaje 0,396 0,455
Dobicek 0,388 0,412
dobickonosnost1 0,545 0,511
dobickonosnost2 0,568 0,999
rast1 0,501 0,663
rast2 0,340 0,317
zaposleni 0,176 0,119
ROI 0,569 0,572
ROA 0,711 0,930

ROE 0,575 0,609

Metoda ekstrakcije: metoda največje verjetnosti (angl. Maximum Likelihood). Med
ponovitvami so se pojavile ena ali več komunalitet z oceno večjo od 1.

Iz preglednice 67, ki prikazuje lastne vrednosti in skupne pojasnjene
variance izločenih faktorjev za konstrukt uspešnost poslovanja, ugotovi-
mo, da znaša vrednost pojasnjene variance 55,87 %, pri čemer so se obli-
kovali trije faktorji, kar nam prikazuje tudi kolenski diagram za konstrukt
uspešnost poslovanja (slika 8).

Faktorji s pripadajočimi dejavniki konstrukta uspešnost poslovanja:

– Prvi faktor smo poimenovali donosnost, pripadajo pa mu nas-
lednji dejavniki konstrukta uspešnost poslovanja: ROA, ROE in
ROI.

– Drugi faktor smo poimenovali rast, pripadajo pa mu naslednji de-
javniki konstrukta uspešnost poslovanja: rast1, prihodki, dobi-
cek, rast2 in zaposleni.

– Tretji faktor smo poimenovali dobičkonosnost TA, pripadata pa
mu naslednja dejavnika konstrukta uspešnost poslovanja: dobic-
konosnost2 in dobickonosnost1.
   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163   164