Page 154 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 154
Konfirmativna faktorska analiza za konstrukt organizacijska klima

Pri izvedbi konfirmativne analize za konstrukt organizacijska klima smo
izhajali iz rezultatov eksplorativne faktorske analize, s katero smo analizi-
rali posamezne konstrukte v celotnem modelu organizacijske klime. Re-
zultati so pokazali, da je konstrukt organizacijska klima sestavljen iz nas-
lednjih dimenzij:

– notranji odnosi (OdnosKakovMotiv);
– vodenje (delegiranje dela) (Vodenje);
– pripadnost organizaciji (Pripadnost);
– razvoj kariere (Kariera);
– zadovoljstvo zaposlenih in nagrajevanje (ZadovoljNagrajevanj);
154 – strokovna usposobljenost in učenje (Usposobljenost).

Sledi ponazoritev diagrama poti (slika 7) za konstrukt organizacij-
ska klima, ki prikazuje, da je model vseboval naslednje latentne spremen-
ljivke: notranji odnosi, vodenje (delegiranje dela), pripadnost organizaciji,
razvoj kariere, zadovoljstvo zaposlenih in nagrajevanje, strokovna uspo-
sobljenost in učenje. V modelu je sodelovalo 21 opazovanih spremenljivk.
Povezanost med latentnimi in opazovanimi spremenljivkami je enosmer-
na, in sicer v smeri od latentnih k opazovanim. Medsebojna povezanost
med latentnimi spremenljivkami je obojestranska.

Tudi konstrukt orgnaizacijska klima je pokazal visoko zanesljivost,
saj so vrednosti Cronbachevega koeficienta α = 0,809 za OdnosKakov-
Motiv, α = 0,894 za Vodenje (delegiranje dela), α = 0819 za Pripadnost,
α = 0,869 za Kariera, α = 0,771 za ZadovoljNagrajevanje in α = 0,841 za
Usposobljenost visoke (slika 7), nekoliko nižje le pri ZadovoljNagrajeva-
nje, kjer vrednost znaša 0,771.

Pri konstruktu organizacijska klima so standardizirani regresijski ko-
eficienti vseh šestih faktorjev pri skoraj vseh spremenljivkah dokaj visoki
(preglednica 63) in statistično značilni (p < 0,001). Navedeno pomeni, da
lahko z veliko zanesljivostjo trdimo, da ti vplivi obstajajo tudi pri popula-
ciji in ne le pri vzorcu turističnih agencij.

Vrednost RMSEA znaša 0,094, kar pomeni, da je po tem merilu pri-
lagajanje modela sprejemljivo. Ostali indeksi (CFI = 0,868, NFI = 0,765,
RFI = 0,714) pa so tudi tukaj razmeroma nizki.
   149   150   151   152   153   154   155   156   157   158   159