Page 77 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 77
Uspešnost poslovanja
v turističnih agencijah
Uspešnost poslovanja turistične agencije lahko merimo z različnimi ka-
zalci; ne glede na izbiro kazalca je pomembno, da pri tem ugotavljamo re-
zultat poslovanja, ki ga primerjamo z zastavljenimi cilji.
Pri preučevanju uspešnosti poslovanja v turističnih agencijah smo
se osredotočili na v anketnem vprašalniku zastavljena vprašanja v zad-
njem delu ankete, kjer smo zaprosili lastnike/managerje/vodje turistič-
nih agencij in njihovih poslovalnic, da odgovorijo na vprašanja v zvezi z
uspešnostjo poslovanja njihove turistične agencije/poslovalnice. Njihove
odgovore smo potem primerjali z uradnimi podatki, objavljenimi na sple-
tnem brskalniku (www. google.com, spletna stran bizi.si).
Preučevanje uspešnosti poslovanja se je nanašalo na:
– donosnost: ROI, ROA in ROE;
– rast: prihodke od prodaje, povečanje števila zaposlenih, poveča-
nje tržnega deleža na domačem in tujem trgu ter dobiček;
– dobičkonosnost TA (na vprašanji so odgovarjali le l/m/v): z vsemi
konkurenčnimi turističnimi agencijami in s turističnimi agenci-
jami, ki so na trgu enako število let in v enaki fazi razvoja.
B. Bradač Hojnik (2009) ugotavlja, da zunanje izvajanje storitev pri-
speva k uspešnosti podjetij kljub temu, da na uspešnost vplivajo tudi dru-
gi dejavniki. Pri tem je pomembno izločanje ključnih in podpornih de-
javnosti podjetij.
v turističnih agencijah
Uspešnost poslovanja turistične agencije lahko merimo z različnimi ka-
zalci; ne glede na izbiro kazalca je pomembno, da pri tem ugotavljamo re-
zultat poslovanja, ki ga primerjamo z zastavljenimi cilji.
Pri preučevanju uspešnosti poslovanja v turističnih agencijah smo
se osredotočili na v anketnem vprašalniku zastavljena vprašanja v zad-
njem delu ankete, kjer smo zaprosili lastnike/managerje/vodje turistič-
nih agencij in njihovih poslovalnic, da odgovorijo na vprašanja v zvezi z
uspešnostjo poslovanja njihove turistične agencije/poslovalnice. Njihove
odgovore smo potem primerjali z uradnimi podatki, objavljenimi na sple-
tnem brskalniku (www. google.com, spletna stran bizi.si).
Preučevanje uspešnosti poslovanja se je nanašalo na:
– donosnost: ROI, ROA in ROE;
– rast: prihodke od prodaje, povečanje števila zaposlenih, poveča-
nje tržnega deleža na domačem in tujem trgu ter dobiček;
– dobičkonosnost TA (na vprašanji so odgovarjali le l/m/v): z vsemi
konkurenčnimi turističnimi agencijami in s turističnimi agenci-
jami, ki so na trgu enako število let in v enaki fazi razvoja.
B. Bradač Hojnik (2009) ugotavlja, da zunanje izvajanje storitev pri-
speva k uspešnosti podjetij kljub temu, da na uspešnost vplivajo tudi dru-
gi dejavniki. Pri tem je pomembno izločanje ključnih in podpornih de-
javnosti podjetij.