Page 79 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 79
Uspešnost poslovanja v turističnih agencijah 79

Zaposleni so ključni dejavnik, ki omogoča poslovanje podjetij. Kljub
razvoju tehnologije in drugih dejavnikov, ki v določenem delu nadome-
ščajo fizično silo, v določenem delovnem procesu pa celo skoraj v celoti, so
zaposleni še vedno nenadomestljiv dejavnik poslovanja podjetij. V našem
primeru smo rast podjetja preučevali tudi za preučevani obdobji, in sicer
smo ugotavljali, ali se je število zaposlenih v drugem preučevanem obdob-
ju glede na prvo obdobje povečalo do 5 %, nad 5 do 10 %, nad 10 do 20 %,
nad 20 do 35 %, nad 35 % ali se je število zaposlenih v drugem preučeva-
nem obdobju glede na prvo obdobje zmanjšalo do 5 %, nad 5 do 10 %, nad
10 do 20 %, nad 20 do 35 %, nad 35 % ali pa je število zaposlenih v drugem
preučevanem obdobju glede na prvo obdobje ostalo dokaj enako. Pridoblje-
ne podatke smo primerjali z uradnimi podatki za omenjeni obdobji, obja-
vljenimi na spletnem brskalniku (www.google.com, spletna stran bizi.si).

Povečanje tržnega deleža na domačem in tujem trgu
Z globalizacijo mednarodnega poslovanja, ko se izgubljajo ali zameglju-
jejo meje med državami ali regionalnimi območji in s tem klasična defi-
nicija izvora izdelka, se spreminjajo tudi dimenzije procesa konkuriranja.
Globalni trg, s katerim se danes soočajo podjetja v svetovnem ekonom-
skem prostoru, je nastal v okviru večplastnega in vseobsežnega svetovne-
ga pojava – globalizma. Definicija globalizma (internacionalizma, trans­
nacionalizma) je sicer dokaj široka, na ekonomskem področju pa pomeni
predvsem krepitev zavesti o potrebi po odprtosti k mednarodnemu (sve-
tovnemu) trgu. Globalni trg je ena izmed posledic znanstveno-tehnolo-
škega razvoja, ki je omogočil postopen prehod v postindustrijsko, inova-
tivno in intelektualno družbo, ta pa presega meje nacionalnih držav.

Tržni delež je del trga, na katerem je neko podjetje prisotno in ga lah-
ko ugotavljamo z deležem (%) nekega podjetja tako na domačem kot tudi
tujem trgu. Trg je prostor, kjer se srečata ponudba in povpraševanje z na-
menom, da bi se izmenjalo določeno število dobrin (blaga ali storitev) po
določeni ceni in pod določenimi plačilnimi pogoji. Turistične agencije se
že vrsto let ukvarjajo z emitivnim in receptivnim turizmom in povečanje,
zmanjšanje ali pa dokaj enako stanje tržnega deleža posamezne turistične
agencije lahko pripišemo številnim dejavnikom, kot npr.: vstopu Slove-
nije v Evropsko unijo in druge integracije, razvoju turističnih destinacij,
boljšim plačilnim pogojem za povpraševalce po turističnih aranžmajih
ipd. V okviru naše raziskave smo preučevali spremembo tržnega deleža tako
na domačem kot tudi na tujem trgu. V obeh primerih smo spremembo v
drugem preučevanem obdobju glede na prvo obdobje primerjali v odstot-
kih, in sicer povečanje tržnega deleža do 5 %, nad 5 do 10 %, nad 10 do
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84