Page 78 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 78
Rast
Rast turistične agencije je odvisna od številnih dejavnikov, eden izmed
najpomembnejših dejavnikov pa je vsekakor potencial, ki ga ima turistič-
na agencija za rast. Zavedati se moramo, da je na trgu veliko turističnih
agencij in želja po rasti predstavlja eno izmed pomembnejših meril uspeš-
nosti poslovanja številnih turističnih agencij na trgu. Nekatere turistične
agencije so že začele poslovati tudi na tujem trgu, še zlasti na področju re-
ceptivnega turizma, ki predstavlja zelo pomembno vlogo pri prihodu tu-
jih izletnikov, turistov v Slovenijo. Tu ima čedalje večjo vlogo tudi država,
ki promovira Slovenijo kot turistično destinacijo s številnimi naravnimi
in kulturnimi znamenitostmi (Kaluža 2006).

Za rast podjetja je predvsem v storitvenih panogah pomembno zado-
voljstvo zaposlenih (Auer Antončič 2012, 239).
78 Rast (Drnovšek 2002) je v ekonomski teoriji in politiki med najpo-
gosteje opazovanimi spremenljivkami. Pojem se pogosto uporablja v dveh
primerih: včasih pomeni preprosto povečanje obsega npr. prihodkov, iz-
voza, števila zaposlenih, pogosto pa rast pomeni celoten razvoj, podoben
biološkemu razvoju.

Rast prihodkov od prodaje
Gledano z vidika finančnega kazalca smo preučevali rast prihodkov od
prodaje (spremembe v stalnih cenah), ki se nanaša na prihodke od pro-
daje v obdobju 2011–2013 (drugo preučevano obdobje) glede na obdob-
je 2008–2010 (prvo preučevano obdobje), in ugotavljali, ali so se prihod-
ki od prodaje v drugem preučevanem obdobju glede na prvo povečali do 5 %,
nad 5 do 10 %, nad 10 do 20 %, nad 20 do 35 %, nad 35 % ali so se prihodki
od prodaje v drugem preučevanem obdobju glede na prvo zmanjšali do 5 %,
nad 5 do 10 %, nad 10 do 20 %, nad 20 do 35 %, nad 35 % ali pa so prihod-
ki od prodaje v drugem preučevanem obdobju glede na prvo obdobje ostali
dokaj enaki. Navedeno smo preučevali tudi iz uradnih podatkov za ome-
njeni obdobji, objavljenih na spletnem brskalniku (www.google.com, sple-
tna stran bizi.si), in pridobljene podatke primerjali.

Povečanje števila zaposlenih
Pridobivanje in izbira sodelavcev temeljita na podrobnem opisu delovnih
nalog in zahtev delovnega mesta, ki jih mora kandidat izpolnjevati, da bi
uspešno izvajal vsa opravila, ki sestavljajo delovno nalogo določenega de-
lovnega mesta. Poslovna uspešnost je neposredno odvisna od uspešnega
opravljanja delovnih nalog v prodaji, zato vodstva podjetij izbiri prodaj-
nega osebja posvečajo posebno pozornost (Potočnik 2002, 385).
   73   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83