Page 74 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 74
V zadnjem času se je na konkurenčnem turističnem trgu pojavila

možnost t.  i. »rezervacij v zadnji minuti (last minute)«. Organizator-

ji potovanj, ki navadno dva tedna ali en teden pred izvedbo določenega

pavšalnega programa ugotovijo, da že zakupljene zmogljivosti (letalske,

hotelske) niso v celoti prodane, ta pavšalni proizvod ponudijo po močno

znižani ceni. Omenjena ponudba je dostopna tudi pri turističnih posre-

dnikih (Mihalič 1997, 24).

Turistična podjetja morajo v nesorazmerno veliki meri skrbeti tudi za

informacijsko in propagandno dejavnost, ker turizem večinoma še nima

visoke stopnje nujnosti. Pri tem ne gre samo za propagandno dejavnost

posameznih podjetij, pač pa za splošno propagando, ki propagira ali in-

formira potencialne turiste o določenem kraju, regiji ali državi. Če je bila

74 nekoč to naloga proračunov, pri nas to dejavnost v veliki meri posredno
financirajo turistična podjetja, pri čemer naj bi bilo doseženo načelo, naj

vsakdo za to prispeva toliko sredstev, kolikor ima koristi od turizma, ne-

posredno ali posredno (Planina 1997, 179).

Turistični kraj in turistična regija

Turistični kraj in turistična regija imata zelo pomembno vlogo, saj turi-
stične agencije v svoji ponudbi vključijo turistične proizvode, ki so po-
vezani s turističnim krajem in turistično regijo; pri tem imajo turistične
agencije zelo pomembno vlogo. V turističnem kraju in turistični regiji ne
živijo samo ljudje, ki imajo v njej svoje prebivališče ali npr. službo, temveč
so tam tudi takšni, ki pridejo na izlet, tam prebivajo določeno število dni
zaradi osebnih, službenih ali drugih razlogov. Turistične agencije s svojo
ponudbo pomembno prispevajo k sprejemanju izletnikov, turistov iz dru-
gih krajev tam, kjer turistični kraj in turistična regija nista območji, kjer
bi izletnik, turist imel stalno prebivališče.

Turistični kraj je ena izmed možnih opredelitev destinacije. Predsta-
vlja celoto gospodarskih in negospodarskih dejavnosti, ki so na nekem
ožjem geografskem območju namenjene turistom. Turistični kraj oprede-
ljujemo kot naselje (lahko tudi kot več naselij skupaj ali samo kot del nase-
lja), ki je dostopno obiskovalcem in ima naravne, kulturne ali druge zani-
mivosti, ki se izrabljajo v turistične namene, in ki ima ustrezne turistične
objekte in organizacije (Mihalič in Planina 2002, 171).

Po tem pojmovanju mora vsak turistični kraj ustrezati naslednjim
glavnim pogojem (Mihalič in Planina 2002, 171):

– biti mora dostopen: imeti mora razvito komunikacijsko mrežo;
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79