Page 83 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Predhodne raziskave
na obravnavanem področju

Po pregledu strokovne in znanstvene literature s področja raziskovanja
vpliva človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslova-
nja turističnih podjetij smo ugotovili, da raziskovanje omenjenih vsebin
predstavlja velik izziv.

V Sloveniji je bilo po osamosvojitvi države v devetdesetih letih prej-
šnjega stoletja do danes pripravljenih nekaj strategij razvoja slovenskega
turizma, strategij razvoja turizma posameznih turističnih destinacij, kva-
lifikacijska struktura na področju gostinstva, hotelirstva in turizma in še
nekaj mikro analiz možnosti razvoja turizma v Sloveniji. Posamezne ana-
lize pa se še niso dotaknile preučevanja turističnih agencij in njihovih po-
slovalnic kot deležnikov razvoja slovenskega turizma, kjer bi raziskovali
vpliv človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslovanja
turističnih agencij.

Nekaj po svetu izvedenih raziskav je ugotavljalo posamezne kons­
trukte na vpliv uspešnosti poslovanj s področja storitvenih organizacij.

Pri pregledu strokovne in znanstvene literature s področja razisko-
vanja vpliva človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost po-
slovanja turističnih agencij nismo zasledili nobene raziskave, ki bi pre­
učevala omenjeno. Zasledili smo nekaj raziskav vpliva znanja na poslovno
uspešnost podjetja, na področju turizma pa predvsem raziskave uspešnos-
ti poslovanja hotelskih podjetij.

S področja turizma, kjer so turistične agencije s svojimi poslovalnica-
mi tudi eden izmed deležnikov, ki sooblikujejo turistično gospodarstvo
in kjer so zaposleni s svojim človeškim kapitalom in organizacijsko kli-
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88