Page 83 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 83
Predhodne raziskave
na obravnavanem področju
Po pregledu strokovne in znanstvene literature s področja raziskovanja
vpliva človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslova-
nja turističnih podjetij smo ugotovili, da raziskovanje omenjenih vsebin
predstavlja velik izziv.
V Sloveniji je bilo po osamosvojitvi države v devetdesetih letih prej-
šnjega stoletja do danes pripravljenih nekaj strategij razvoja slovenskega
turizma, strategij razvoja turizma posameznih turističnih destinacij, kva-
lifikacijska struktura na področju gostinstva, hotelirstva in turizma in še
nekaj mikro analiz možnosti razvoja turizma v Sloveniji. Posamezne ana-
lize pa se še niso dotaknile preučevanja turističnih agencij in njihovih po-
slovalnic kot deležnikov razvoja slovenskega turizma, kjer bi raziskovali
vpliv človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslovanja
turističnih agencij.
Nekaj po svetu izvedenih raziskav je ugotavljalo posamezne kons
trukte na vpliv uspešnosti poslovanj s področja storitvenih organizacij.
Pri pregledu strokovne in znanstvene literature s področja razisko-
vanja vpliva človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost po-
slovanja turističnih agencij nismo zasledili nobene raziskave, ki bi pre
učevala omenjeno. Zasledili smo nekaj raziskav vpliva znanja na poslovno
uspešnost podjetja, na področju turizma pa predvsem raziskave uspešnos-
ti poslovanja hotelskih podjetij.
S področja turizma, kjer so turistične agencije s svojimi poslovalnica-
mi tudi eden izmed deležnikov, ki sooblikujejo turistično gospodarstvo
in kjer so zaposleni s svojim človeškim kapitalom in organizacijsko kli-
na obravnavanem področju
Po pregledu strokovne in znanstvene literature s področja raziskovanja
vpliva človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslova-
nja turističnih podjetij smo ugotovili, da raziskovanje omenjenih vsebin
predstavlja velik izziv.
V Sloveniji je bilo po osamosvojitvi države v devetdesetih letih prej-
šnjega stoletja do danes pripravljenih nekaj strategij razvoja slovenskega
turizma, strategij razvoja turizma posameznih turističnih destinacij, kva-
lifikacijska struktura na področju gostinstva, hotelirstva in turizma in še
nekaj mikro analiz možnosti razvoja turizma v Sloveniji. Posamezne ana-
lize pa se še niso dotaknile preučevanja turističnih agencij in njihovih po-
slovalnic kot deležnikov razvoja slovenskega turizma, kjer bi raziskovali
vpliv človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost poslovanja
turističnih agencij.
Nekaj po svetu izvedenih raziskav je ugotavljalo posamezne kons
trukte na vpliv uspešnosti poslovanj s področja storitvenih organizacij.
Pri pregledu strokovne in znanstvene literature s področja razisko-
vanja vpliva človeškega kapitala in organizacijske klime na uspešnost po-
slovanja turističnih agencij nismo zasledili nobene raziskave, ki bi pre
učevala omenjeno. Zasledili smo nekaj raziskav vpliva znanja na poslovno
uspešnost podjetja, na področju turizma pa predvsem raziskave uspešnos-
ti poslovanja hotelskih podjetij.
S področja turizma, kjer so turistične agencije s svojimi poslovalnica-
mi tudi eden izmed deležnikov, ki sooblikujejo turistično gospodarstvo
in kjer so zaposleni s svojim človeškim kapitalom in organizacijsko kli-