Page 85 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 85
Predhodne raziskave na obravnavanem področju 85

lovanja. Tudi te kazalnike so preučili z ekspertnim znanjem s področja
turistične ekologije in trajnostnega turizma.

Vidic (2012) poudarja, da je pri samem procesu izobraževanja in
usposabljanja, pretakanju tacitnega in eksplicitnega znanja treba upošte-
vati posebnosti posameznika, posredno vplivati na njegovo naravnanost
in ga navdušiti za kreiranje novega znanja.

Noe, A. D. M. Clarke in Klein (2014) ugotavljajo, da je človeški ka-
pital ključ do konkurenčne prednosti podjetij. Učenje na podlagi for-
malnega usposabljanja in razvojnih programov, neformalno učenje in iz-
menjava znanja vplivajo na razvoj človeškega kapitala. Gre za selektivni
pregled raziskav o učenju, ki se pojavlja v različnih oblikah. Ugotavljajo,
kako učenje deluje na posameznike, skupine in na organizacijski ravni.
Pomembni so oblika in zasnova učenja ter omogočanje učenja na delov-
nem mestu, kar širi obseg učnih rezultatov. Danes se organizacije sooča-
jo z gospodarskimi, globalnimi, s tehnološkimi in tržnimi izzivi za svo-
jo konkurenčnost.
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90