Page 87 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 87
O raziskavi: kvantitativna
analiza vpliva dejavnikov
uspešnosti poslovanja

V empiričnem delu raziskave predstavljamo ciljno populacijo in vzorče-
nje, metodo zbiranja podatkov s pilotno raziskavo, vzorec, metode analize
podatkov in testiranja hipotez, v analizo vključene spremenljivke, obde-
lavo in analizo podatkov, interpretacijo rezultatov ter strukturni model.
Ciljna populacija in vzorčenje
Ciljno populacijo smo določili na naslednji način:
– v raziskavo so bile vključene tiste turistične agencije in njihove

poslovalnice (306 turističnih agencij in 84 njihovih poslovalnic –
vseh turističnih agencij je 520, po podatkih s spletne strani bizi.si
z dne 8. avgusta 2014 pa so imele 926 zaposlenih), ki so imele po
podatkih na spletnih straneh Gospodarske zbornice Slovenije z
dne 8. avgusta 2014 glavno dejavnost po SKD:
– 79.120 – dejavnost organizatorjev potovanj ali
– 79.110 – dejavnost potovalnih agencij ali
– 79.900 – rezervacije in druge s potovanji povezane dejavnosti;
– turistične agencije, ki so imele licenco, a niso bile vključene v
raziskavo (520 – 306  =  214 turističnih agencij z licenco), niso
opravljale ene izmed navedenih dejavnosti kot glavno dejavnost
in njihova vključenost v raziskavo posledično ne bi odražala na-
mena in ciljev raziskave.
Vzorec je vključeval celotno ciljno populacijo in je bil odvisen od šte-
vila respondentov, ki so odgovorili na anketni vprašalnik. Predpostavlja-
li smo, da bo sodelovalo 15–20 % od vseh 926 zaposlenih; pričakovali smo
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92