Page 90 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 90
pomeni, da gre za donosnost vloženega kapitala (angl. return
on equity – ROE);
– rastjo: prihodki od prodaje, povečanje števila zaposlenih, po-
večanje tržnega deleža na domačem in tujem trgu ter dobi-
ček;
– dobičkonosnostjo TA: povprečna stopnja dobička iz celotnih
sredstev, povprečna stopnja dobička iz lastniškega kapitala,
dobičkonosnost podjetja v primerjavi z vsemi konkurenčni-
mi podjetji, ki jih respondenti poznajo, in dobičkonosnost s
konkurenčnimi podjetji, ki so približno enake starosti in v
enaki fazi razvoja.

90 Potek raziskave
S pripravljenim anketnim vprašalnikom smo najprej izvedli pilotno raz-
iskavo in anketni vprašalnik potem popravili glede na posredovane pri-
pombe in priporočila. V začetku januarja 2015 smo začeli s telefonskimi
klici, ker smo želeli najprej poklicati vse TA/poslovalnice, ki so predsta-
vljale ciljno populacijo. TA, s katerimi smo vzpostavili stik, smo v drugi
polovici januarja 2015 poslali spremni dopis o raziskavi z željo po sodelo-
vanju. Prosili smo jih, da nam izpolnjeni anketni vprašalnik vrnejo do 6.
februarja 2015. TA, ki 10. januarja 2015 niso imele objavljene telefonske
številke in/ali elektronskega naslova na spletnem brskalniku (www. go-
ogle.si, spletna stran bizi.si), preko česar bi najlažje vzpostavili stik in jih
prosili za sodelovanje v anketi, je bilo 27. Tem smo anketni vprašalnik s
spremnim dopisom poslali po klasični pošti, kjer smo navedli tudi mož-
nost sodelovanja preko spletne strani. Le 4 TA od 27 so izpolnjeni anke-
tni vprašalnik vrnile po klasični pošti. 23 TA se kljub dvakratnemu klicu
ni oglasilo, zato smo se za 8 TA odločili, da jim na njihovo mobilno števil-
ko pošljemo obvestilo, da bomo poslali anketni vprašalnik na njihov ele-
ktronski naslov. 3 TA so se s povratnim sporočilom zahvalile za poslani
anketni vprašalnik, ostalim 15 TA, s katerimi nismo uspeli vzpostaviti te-
lefonskega stika, smo poslali anketni vprašalnik na njihov spletni naslov.
7 TA ni imelo več veljavnega elektronskega naslova, zato smo jih poklicali
in posredovali so nam svoj novi elektronski naslov. 19 TA, ki smo jih pok-
licali, pa je sodelovanje v raziskavi zavrnilo.
Vnovič smo 9. februarja 2015 vsem TA (razen tistim 15, s katerimi
nismo mogli vzpostaviti stika, ter tistim, ki so sodelovanje zavrnile) pos-
lali dopis po elektronski pošti, v katerem smo se iskreno zahvalili vsem
TA/poslovalnicam, ki so spletni anketni vprašalnik izpolnili, tiste l/m/v
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95