Page 89 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 89
O raziskavi: kvantitativna analiza vpliva dejavnikov uspešnosti poslovanja 89

Nekatera vprašanja smo dopolnili in jih poudarili, preglednice pa prila-
godili, da bi bilo na anketo možno odgovoriti z manj nejasnosti in da re-
spondentov ne bi odvrnili od anketiranja. Vsi sodelujoči v pilotni raziska-
vi so poudarili, da so vprašanja vsebinsko dobra, dva izmed sodelujočih pa
sta omenila, da je mogoče vprašanj malo preveč, zato smo nekatera vpra-
šanja skrajšali, vendar smo bili še vedno pozorni na to, da smo ohranili
vsebino, ki je bila predmet našega raziskovanja.

Anketni vprašalnik

Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz naslednjih tematskih delov:

– prvi del: podatki o respondentu (spol, starost, status zaposlitve,
stopnja izobrazbe, delovno mesto v turistični agenciji, število let
zaposlitve v dotični turistični agenciji, skupno število let zaposli-
tve);

– drugi del: podatki o turistični agenciji (statusna oblika turistič-
ne agencije, število zaposlenih na tem prodajnem mestu, ali gre
za turistično agencijo s sedežem, pri čemer respondent odgovarja,
ali gre za poslovalnico turistične agencije, navede število let turi-
stične agencije na trgu, vrsto licence za opravljanje dejavnosti);

– tretji del: človeški kapital v turističnih agencijah, ki smo ga pre­
učevali kot odnos podjetja do izboljšanja človeškega kapitala, kar
se nanaša na investicijo v znanje, vrsto znanj, usposabljanje, vešči-
ne, učenje posameznika in tima, učečo se organizacijo;

– četrti del: organizacijska klima (odnos do kakovosti, inovativno-
st in iniciativnost, strokovna usposobljenost in učenje, motivaci-
ja in zavzetost, notranje komuniciranje in informiranje, vodenje
(delegiranje dela), notranji odnosi, poznavanje poslanstva in vizi-
je ter ciljev, organiziranost, pripadnost organizaciji, razvoj karie-
re, nagrajevanje, zadovoljstvo zaposlenih);

– peti del: uspešnost poslovanja, ki smo jo preučevali z:
– donosnostjo: donosnost vloženih sredstev – torej naložb;
gre za razmerje med dobičkom in sredstvi, vloženimi v na-
ložbo (angl. return on investments – ROI), dobiček glede na
sredstva ali obveznosti do virov sredstev (angl. return on as-
sets – ROA) kot razmerje med dobičkom in vloženimi sred-
stvi delničarja (lastnika), kar pomeni, da gre za donosnost
lastnega kapitala, ter kot razmerje med dobičkom in trajnim
kapitalom oz. med dolgoročnimi obveznostmi sredstev, kar
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94