Page 184 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 184
da lahko statistično značilno razlikujemo ocene kakovosti med restavracijami
in gostilnami na eni strani ter okrepčevalnicami na drugi strani.

Tabela 4: Centroidi

Vrsta PGO Diskriminantna funkcija

Restavracija 12
Gostilna
Okrepčevalnica 0,450 -0,196

0,132 0,240

-0,451 -0,078

Na podlagi ocen koeficientov korelacije med vrednostjo prve
diskriminantne funkcije in vrednostjo diskriminantnih spremenljivk je
razvidno (tabela 4), da statistično pomembne razlike med skupino
restavracije in gostilne ter skupino okrepčevalnice lahko v največji meri
pripišemo razlikam v ocenah kakovosti fizičnih dokazov. Skupini se
najmanj razlikujeta v oceni kakovosti procesov in tržnih poti. Višine ocen
za posamezno dimenzijo kakovosti, v posamezni vrsti obrata, so
podrobneje razvidne iz spodnje tabele (tabela 5).

Tabela 5: Strukturni koeficienti prve diskriminantne funkcije (glede na
vrsto obrata)

Trženjske dimenzije Korelacijski t – statistika Stopnja pomembnosti
kakovosti koeficient (dvostranski preskus)
8,81
Fizični dokazi 0,525 6,20 0,000
Tržno komuniciranje 0,398 4,04 0,000
Hrana 0,272 4,81 0,000
Cena 0,319 1,80 0,000
Tržne poti 0,125 2,11 0,073
Ljudje 0,146 1,26 0,036
Procesi 0,088 0,208

Izračuni in rezultati testiranj so pokazali, da med različnimi vrstami PGO
obstajajo statistično pomembne razlike v kakovosti, zaradi česar lahko
postavljeno hipotezo sprejmemo. Ugotavljamo, da so razlike med
različnimi vrstami obratov v največji meri odvisne od dejavnikov, ki
pripadajo dimenziji fizični dokazi. Elementi tehnične kakovosti so v veliki
meri predpisani s pravilnikom. Dejavniki izvedbene kakovosti (dimenzija
procesi) so z vidika različne percepcije kakovosti manj pomembni, saj se
obrati najmanj razlikujejo ravno z vidika kakovosti procesov. Glede na

182
   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188   189