Page 183 - Sedmak, Gorazd, in Almir Peštek, ur. 2015. Strateški aspekti upravljanja turističkom destinacijom / Strateški aspekti upravljanja turistične destinacije. Sarajevo / Koper
P. 183
ULTATI IN UGOTOVITVE
Za opredelitev do postavljene hipoteze smo najprej primerjali povprečne
ocene gostov za posamezno trženjsko dimenzijo kakovosti in vrsto PGO
(tabela 2).
Tabela 2: Primerjava ocen gostov za posamezne dimenzije kakovosti in
vrste PGO
Trženjske dimenzije Skupaj Restavracije Gostilne Okrepčevalnice
kakovosti
4,34 4,39 4,37 4,29
Hrana 4,33 4,42 4,38 4,22
Fizični dokazi 3,75 3,76 3,78 3,72
Ljudje 4,19 4,19 4,21 4,16
Procesi 3,58 3,62 3,64 3,49
Tržno komuniciranje 3,83 3,83 3,87 3,79
Tržne poti 3,94 4,00 3,93 3,91
Cena
Na podlagi prikazanih ocen za opazovane dimenzije kakovosti po izbranih
vrstah PGO je razvidno, da so razlike med posameznimi vrstami PGO v
povprečju relativno majhne. To potrjujejo tudi rezultati opravljene
diskriminantne analize. Z analizo smo preverjali statistično pomembnost
razlik po posameznih dimenzijah kakovosti med različnimi vrstami
obratov. Na podlagi rezultatov prikazanih v spodnji tabeli (tabela 3) je
razvidno, da zgolj prva diskriminantna funkcija statistično pomembno
razlikuje obravnavane tri vrste PGO. Relativno nizka vrednost
kanoničnega korelacijskega koeficienta (0,351) potrjuje dejstvo, da so
razlike v dimenzijah kakovosti v preučevanih obratih relativno majhne,
zaradi česar tri vrste PGO lahko razdelimo le v dve skupini – restavracije
in gostilne ter okrepčevalnice.
Tabela 3: Primerjava ocen kakovosti gostov po vrstah PGO
Diskriminantna Wilksova χ2 Stopnja Lastna Kanonični
funkcija Lambda pomembnosti vrednost korelacijski
33,008 koeficient
1 do 2 0,849 6,601 0,003 0,140
2 0,968 0,359 0,033 0,351
0,180
Na podlagi vrednosti centroidov prikazanih v tabeli 4, pri čemer so relevantne
zgolj ocene za statistično pomembno prvo diskriminantno funkcijo je razvidno,
181
Za opredelitev do postavljene hipoteze smo najprej primerjali povprečne
ocene gostov za posamezno trženjsko dimenzijo kakovosti in vrsto PGO
(tabela 2).
Tabela 2: Primerjava ocen gostov za posamezne dimenzije kakovosti in
vrste PGO
Trženjske dimenzije Skupaj Restavracije Gostilne Okrepčevalnice
kakovosti
4,34 4,39 4,37 4,29
Hrana 4,33 4,42 4,38 4,22
Fizični dokazi 3,75 3,76 3,78 3,72
Ljudje 4,19 4,19 4,21 4,16
Procesi 3,58 3,62 3,64 3,49
Tržno komuniciranje 3,83 3,83 3,87 3,79
Tržne poti 3,94 4,00 3,93 3,91
Cena
Na podlagi prikazanih ocen za opazovane dimenzije kakovosti po izbranih
vrstah PGO je razvidno, da so razlike med posameznimi vrstami PGO v
povprečju relativno majhne. To potrjujejo tudi rezultati opravljene
diskriminantne analize. Z analizo smo preverjali statistično pomembnost
razlik po posameznih dimenzijah kakovosti med različnimi vrstami
obratov. Na podlagi rezultatov prikazanih v spodnji tabeli (tabela 3) je
razvidno, da zgolj prva diskriminantna funkcija statistično pomembno
razlikuje obravnavane tri vrste PGO. Relativno nizka vrednost
kanoničnega korelacijskega koeficienta (0,351) potrjuje dejstvo, da so
razlike v dimenzijah kakovosti v preučevanih obratih relativno majhne,
zaradi česar tri vrste PGO lahko razdelimo le v dve skupini – restavracije
in gostilne ter okrepčevalnice.
Tabela 3: Primerjava ocen kakovosti gostov po vrstah PGO
Diskriminantna Wilksova χ2 Stopnja Lastna Kanonični
funkcija Lambda pomembnosti vrednost korelacijski
33,008 koeficient
1 do 2 0,849 6,601 0,003 0,140
2 0,968 0,359 0,033 0,351
0,180
Na podlagi vrednosti centroidov prikazanih v tabeli 4, pri čemer so relevantne
zgolj ocene za statistično pomembno prvo diskriminantno funkcijo je razvidno,
181