Page 137 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 137
Andrej Misson, POUÈEVANJE KONTRAPUNKTA IN KOMPOZICIJE NA SLOVENSKEM
Slika 6: Primer štiriglasne kontrapunktiène naloge Stanka Premrla, ki se je uèil
kontrapunkta in kompozicije v letih 1904–06 pri Robertu Fuchsu (1847–1927) na
dunajskem konservatoriju.12
V 20. stoletju je o kompoziciji, kontrapunktu in harmoniji pisalo veè pomembnih
slovenskih avtorjev, še veè pa pedagogov, ki so te predmete pouèevali. Med pisci naj
omenim dva avtorja, ki izstopata, Lucijana Marijo Škerjanca in Janeza Osredkarja. Prvi je
napisal tri pomembna dela: Kontrapunkt in fuga v dveh delih, prvi del je izšel leta 1952,
drugi leta 1956, ter Kompozicijo, ki je izšla leta 1971. Kolega Janez Osredkar pa je leta
1999 izdal delo Glasbeni stavek – Kontrapunkt. S kontrapunktom so se ukvarjali še
številni drugi, med njimi Zvonimir Cigliè, Toma Svete, Darijan Bo iè, Sreèko Koporc
idr. O primerjalni analizi uène literature za kontrapunkt in harmonijo je pod mentorstvom
Darijana Bo ièa nastalo tudi diplomsko delo Tatjane Gabršek, sam pa sem o tej
problematiki objavil nekaj èlankov. Na AG smo dobili tudi prevod Jeppesnovega
uèbenika Kontrapukt, opravil ga je Uroš Krek.
12 Naloge so zbrane in vezane v dveh zvezkih, hrani jih NUK.
137
Slika 6: Primer štiriglasne kontrapunktiène naloge Stanka Premrla, ki se je uèil
kontrapunkta in kompozicije v letih 1904–06 pri Robertu Fuchsu (1847–1927) na
dunajskem konservatoriju.12
V 20. stoletju je o kompoziciji, kontrapunktu in harmoniji pisalo veè pomembnih
slovenskih avtorjev, še veè pa pedagogov, ki so te predmete pouèevali. Med pisci naj
omenim dva avtorja, ki izstopata, Lucijana Marijo Škerjanca in Janeza Osredkarja. Prvi je
napisal tri pomembna dela: Kontrapunkt in fuga v dveh delih, prvi del je izšel leta 1952,
drugi leta 1956, ter Kompozicijo, ki je izšla leta 1971. Kolega Janez Osredkar pa je leta
1999 izdal delo Glasbeni stavek – Kontrapunkt. S kontrapunktom so se ukvarjali še
številni drugi, med njimi Zvonimir Cigliè, Toma Svete, Darijan Bo iè, Sreèko Koporc
idr. O primerjalni analizi uène literature za kontrapunkt in harmonijo je pod mentorstvom
Darijana Bo ièa nastalo tudi diplomsko delo Tatjane Gabršek, sam pa sem o tej
problematiki objavil nekaj èlankov. Na AG smo dobili tudi prevod Jeppesnovega
uèbenika Kontrapukt, opravil ga je Uroš Krek.
12 Naloge so zbrane in vezane v dveh zvezkih, hrani jih NUK.
137